قیمت دستگاه تصفیه آب الیت 7/900/000 تومان

 

دستگاه تصفیه آب الیت آکواجوی یکی از سه مدل دستگاه تصفیه آب ایرانی آکواجوی می باشد ک به تازگی روانه بازار ایران شده است . دستگاه تصفیه آب خانگی الیت که یک نمونه مونتاژ شده از مدل دستگاه تصفیه آب لوتوس می باشد یک دستگاه تصفیه آب اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد که از بدو ورود به بازار توانسته فروش خوبی را داشته باشد . دستگاه تصفیه آب الیت همانطور که گفته شد نمونه مونتاژ شده دستگاه لوتوس در ایران است که از همان کیفیت و همان قطعات و فیلترها برخوردار است و تنها تفاوتی که دارد فقط کارخانه تولید آن می باشد البته مونتاژ شدن در ایران نیز از نظر قیمت برای مصرف کننده مزیت حساب می شود چرا که چند میلیون تومان برای مصرف کننده ارزان تر از دستگاه مشابه خارجی می شود .

تمام دستگاه های تصفیه آب برند آکواجوی دارای پنج فیلتر هستند که دستگاه تصفیه آب الیت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای پنج فیلتر می باشد که سه فیلتر به عنوان فیلتر پیش تصفیه در پایین دستگاه تصفیه آب الیت قرار دارد و دو فیلتر دیگر نیز در بالا قرار دارد و به همین خاطر به این دستگاه تصفیه آب آکواجوی مدل پنج مرحله ای نیز می گویند .

دستگاه آب تصفیه کن الیت برخلاف بسیاری از برندهای دستگاه تصفیه آب موجود در بازار که دارای شاسی پلاستیکی هستند دارای شاسی فلزی محکم و مقاوم در برابر زنگ زدگی می باشد که تمام قطعات دستگاه تصفیه آب elite بر روی آن نصب شده است و در هنگام کارکرد هیچ گونه لرزشی را به محیط اطراف خود و کابینت منتقل نمی کند و هیچ صدایی تولید نمی کند .

دستگاه تصفیه آب الیت دارای سه فیلتر پیش تصفیه از نوع این لاین یا خطی می باشد که بصورت خوابیده در جلوی دستگاه تصفیه آب قرار دارند . فیلتر های پیش تصفیه این لاین تصفیه آب الیت به دلیل نیاز نداشتن به هوزینگ فیلتر یا همان محفظه ای که فیلتر درون آن قرار می گیرد کمی اندازه کوچکتری نسبت به دستگاه های تصفیه آب دیگر دارد و فضای کمتری را اشغال می کند . فیلترهای پیش تصفیه این لاین آکواجوی که در دستگاه تصفیه آب الیت به کار رفته است از بهترین مواد گیاهی تولید شده و هیچ نوع ماده شیمیایی و یا ذغال صنعتی در آن بکار نرفته است . مواد گیاهی برخلاف مواد شیمیایی که آب را بد مزه و خراب می کنند ، باعث جذب بیشتر مواد سمی درون آب می شوند و آب را بد طعم و مزه نمی کنند . فیلتر پیش تصفیه این لاین آکواجوی دستگاه الیت به خاطر داشتن مواد گیاهی قیمت بالاتری نسبت به فیلترهای مشابه دارند که این گران تر بودن بی علت نیست .

اتصالاتی که در دستگاه تصفیه آب elite به کار رفته است به دلیل جدید تر بودن دستگاه از نوع اتصال سریع یا به اختصار QC می باشند . در اتصال QC که در آب تصفیه کن الیت به کار رفته است ، دیگر رزوه ای وجود ندارد و نیازی به بستن نوار تفلون جهت آب بندی نیست و شلنگ یا اتصال به راحتی دورن اتصال فیلتر جا می رود و آب بندی می شود . به کار گرفتن این نوع اتصالات در آب شیرین کن الیت باعث می شود تا هنگام تعویض فیلترهای تصفیه آب الیت ، شما به راحتی این کار را انجام دهید و فقط کافیست ضامن اتصال را با انگشت نگه دارید و اتصال یا شلنگ را جدا کنید و باعث حفظ زمان شما و راحتی انجام تعویض فیلتر آب تصفیه الیت می شود .

در بالای تصفیه آب الیت آکواجوی نیز دو فیلتر قرار دارد که یکی از آنها فیلتر ممبران است که ظاهری بزرگ تر دارد و دیگری فیلتر پُست کربن است که کوچک تر است . فیلتر ممبران که در قسمت فیلترها به توضیح آن می پردازیم فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب الیت می باشد که وظیفه تصفیه اصلی آب به عهده این فیلتر است و از برند معروف Asprine می باشد و قیمت بالایی نیز دارد .

در دستگاه تصفیه آب الیت ، به دلیل دِبی کم آب تصفیه شده که بصورت سوزنی است یک مخزن ذخیره آب تصفیه شده در نظر گرفته شده تا آب تصفیه شده از فیلتر ممبران به مخزن دستگاه تصفیه آب الیت وارد شود . مخزن ذخیره آب دستگاه آب تصفیه کن الیت یک مخزن تحت فشار از جنس فلز می باشد که هم در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و هم در برابر ضربه و فشار . حجم مخزن تصفیه آب الیت در حدود 19 لیتر است که تقریباً 12 لیتر آب تصفیه شده در آن جای می شود . تیوپ داخل مخزن که آب تصفیه شده در آن جا می شود لاستیکی و آنتی باکتریال است  .

در همه دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی که دارای فیلتر ممبران هستند بخصوص دستگاه آب شیرین کن الیت ، یک پمپ آب برای ایجاد فشار به آب داخل سیستم وجود دارد . به دلیل فشردگی زیاد فیلتر ممبران آب شهری با فشار کم می تواند به سختی از این فیلتر عبور کند . پمپ آب تعبیه شده در دستگاه آب تصفیه الیت یک پمپ بسیار قدرتمند است که می تواند تا حدود 110 PSI فشار تولید کند و آب قادر خواهد بود تا از این فیلتر عبور کند . پمپ آب دستگاه تصفیه آب خانگی الیت برخلاف قدرت زیادش ، اصلاً سر و صدایی ندارند و در زمان کارکرد باعث لرزش دستگاه آب تصفیه الیت نمی شود . پمپ آب تصفیه آب الیت از نوع دیافراگمی می باشد که با یک مبدل برق 24 ولت 2 آمپر کار می کند . محل قرار گیری پمپ در پشت دستگاه آب شیرین کن elite می باشد و امکان بازدید پمپ و سرویس راحت تر را فراهم می آورد .

دستگاه تصفیه آب خانگی الیت به دلیل اینکه آب را در مقیاس کوچک تصفیه می کنند باید دارای قطعات کنترل کننده مصرف آب باشند چرا که اگر این قطعات برقی نباشند تصفیه آب الیت یکسره کار می کند و هم از طرفی مصرف آب بالا می رود و هم ممکن است قطعات برقی دستگاه الیت زودتر از موعد دچار فرسودگی شوند و از بین بروند . سه قطعه برقی در دستگاه تصفیه آب الیت وجود دارد که عبارتند از :

سوییچ لو پِرِشِر

سوییچ های پِرِشِر

شیر برقی

هر یک از این قطعات کار مخصوص به خود را انجام می دهند و نبود هر یک از این وسایل می تواند به دستگاه تصفیه آب الیت آسیب وارد نماید .

وظیفه سوییچ لو پرشر ، قطع برق دستگاه تصفیه آب الیت در زمان نبود آب ورودی به دستگاه آب تصفیه elite می باشد . تصور کنید که دستگاه تصفیه آب elite در حال کارکردن برای تامین آب تصفیه شده و پر کردن مخزن آب تصفیه می باشد ، در این زمان آب شهری و یا آب ورودی به منزل شما قطع شود . دستگاه اب تصفیه elite تا زمانیکه نتواند آب مصرف شده داخل مخزن را پر کند به کار خود ادامه می دهد . قطع آب ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد و دستگاه elite یکسره کار کند ، در این حالت به قطعات دستگاه آب تصفیه الیت فشار وارد می آید و باعث خرابی و فرسودگی قطعات تصفیه آب الیت می شود .سوییچ لو پرشر یک سوییچ چهارگوش مکعبی شکل است که معمولاً به رنگ سیاه و در کمی از موارد طوسی رنگ است و یک شلنگ در زیر آن دارد که به ورودی آب دستگاه متصل می شود تا جریان آب شهری را تشخیص دهد و برق دستگاه تصفیه اب الیت را وصل کند . به سوییچ لو پرشر دو سیم متصل می شود که یک سیم از ترانس به این سوییچ وصل است و سوییچ دیگر به سوییچ های پرشر می رود و در صورتی که آب قطع شود برق سوییچ لوپرشر و برق کل دستگاه اب تصفیه الیت نیز قطع می شود .

حال این نکته را در نظر بگیرید که آب شهری وصل باشد و دستگاه آب را به خوبی تصفیه کند و مخزن دستگاه تصفیه الیت هم پر شود . اگر قطعه ای نباشد که فشار آب را تشخیص دهد و برق تصفیه آب الیت را قطع نکند فشار داخل سیستم بسیار بالا رفته و باعث ترکیدن قطعات و مخزن دستگاه تصفیه آب elite می شود . پس در اینجا یک قطعه به نام های پرشر نیاز است تا در زمان بالا رفتن فشار آب و پر شدن مخزن ، برق آب تصفیه الیت را قطع کند و تا زمانیکه فشار داخل مخزن کم نشود برق را وصل نکند . سوییچ های پرشر یک قطعه پلاستیکی کتابی شکل و باریک است که در بالای دستگاه تصفیه آب الیت قرار دارد و به خروجی آب تصفیه فیلتر ممبران متصل می شود یعنی در مسیر خروجی آب تصفیه شده از فیلتر ممبران به سه راهی که به سر فیلتر پست کربن وصل است متصل می شود . جهت اتصال این سوییچ تفاوتی ندارد و مهم کارکرد آن است که در بین مسیر آب تصفیه تا سه راهی قرار بگیرد . به سوییچ های پرشر نیز دو سیم متصل می شود که یک سیم از سوییچ لو پرشر می آید و سیم دیگر به سمت پمپ آب دستگاه آب تصفیه الیت می رود . در درون سوییچ های پرشر یک کلید ریز قرار دارد و وقتی که فشار آب بالا می رود لاستیک کوچکی که در زیر کلید قرار دارد به آن فشار وارد می کند و برق را قطع می کند . وجود این قطعه بسیار مهم است چرا که بارها دیده شده که به علت وجود خرابی سوییچ های پرشر دستگاه تصفیه الیت یا روشن نمی شود یا آنقدر کار می کند تا مخزن بترکد .

قطعه دیگری نیز بر روی دستگاه آب شیرین کن الیت لازم است که به آن شیر برقی می گویند . شیر برقی که وجود این قطعه برای سالم ماندن فیلترهای دستگاه تصفیه آب الیت اهمیت بسیاری دارد . در دستگاه های تصفیه آب قدیمی زمانی که دستگاه تصفیه آب خاموش می شد وسیله ای وجود نداشت که جلوی عبور آب را بگیرد و آب یکسره به داخل فاضلاب می رفت . این کار دو عیب بزرگ داشت . اول اینکه مصرف آب بالا میرفت و دوم اینکه عبور بیش از حد آب از فیلترها ، باعث کثیفی بیش از فیلترها و از بین رفتن آنها می شد .در دستگاه های تصفیه آب قدیمی یک وسیله پلاستیکی سفید وجود داشت که دارای دو ورودی و دو خروجی بود که دو ورودی در همان محلی که سوییچ های پرشر قرار دارد وصل می شد و دو ورودی دیگر به شلنگ آب ورودی به دستگاه تصفیه آب و هنگامیکه فشار آب درون مخزن بالا می رفت و پر می شد یک لاستیک درون چهارراه مکانیکی باد می کرد و راه آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را می بست . اما به دلیل خرابی زیاد چهارراهی مکانیکی و دردسرهایی که برای مشتری ایجاد می کرد این قطعه از روی دستگاه تصفیه آب حذف شد و جای آن را شیر برقی گرفت . در دستگاه تصفیه آب الیت یک شیر برقی وجود دارد که هنگام قطع برق دستگاه آب تصفیه کن الیت توسط سوییچ های پرشر ، برق شیر برقی نیز قطع می شود و جلوی هدر رفت آب گرفته می شود . شیر برقی را معمولاً بعد از فیلتر اول نصب می کنند تا ذرات درشت درون آب به داخل شیر برقی نرود و شیر برقی را کیپ نکند . به هر شیر برقی دو سیم متصل است که این دو سیم مستقیماً به سیم های خروجی از پمپ آب دستگاه آب شیرین کن الیت متصل می شود .تا با کارکردن پمپ آب مسیر آب توسط شیر برقی نیز باز شود .

تمام قطعات گفته شده بصورت سری به یکدیگر وصل می شوند تا قطع برق توسط یک سوییچ ، باعث قطع برق کل دستگاه تصفیه elite شود .

دستگاه آب تصفیه الیت  در طول 24 ساعت شبانه روز می تواند تا 300 لینر آب را تصفیه کند پس برای شستشو مناسب نمی باشد و باید حتماً شیر آب جداگانه داشته باشد . شیر آب دستگاه تصفیه الیت از نوع اهرمی کوتاه می باشد که یک دسته اهرمی شکل دارد که در حدود 90 درجه به راست و چپ می چرخد و باز و بسته می شود . علمی شیر آب دستگاه الیت از جنس استیل با روکش آبدیده شده است که مانع از زنگ زدگی و خوردگی علمی شیر آب می شود و در بالای این علمی عصایی مانند یک خم کوچک قرار دارد که ظاهری شکیل تر و زیبا تر را به شیر برداشت آب تصفیه اب الیت می دهد . ارتفاع این شیر از قسمتی که بر روی سینک ظرفشویی قرار می گیرد تا بالای علمی آن در حدود 30 سانتی متر است که مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی کند و در عین حال کاربردی است که هم شکیل است و هم ظریف .

 

ویژگی دستگاه تصفیه آب الیت

 

امکان وصل نمودن دستگاه تصفیه آب الیت به یخچال :

 در داخل و یا پشت اکثر یخچال هایی که مجهز به آبسرد کن هستند یک یا چند فیلتر برای بهبود دادن به طعم و مزه آب وجود دارد . در صورتی که شما دستگاه تصفیه آب الیت در منزل داشته باشید می توان از خروجی آب دستگاه آب تصفیه الیت که به سمت شیر آب می رود یک انشعاب نیز برای وصل نمودن به یخچال نیز استفاده کرد تا آب تصفیه شده به داخل یخچال وارد شود که هم کیفیت آب و یخ تولید شده توسط یخچال بالا می رود و هم قطعات برقی قسمت یخ ساز سالم می ماند . البته به این نکته توجه کنید که طول شلنگی که قصد دارید از تصفیه آب elite به سمت یخچال بکشید نباید بیشتر از 4 متر باشد و در صورتی که این مسافت بیشتر شود فشار آب به ازای هر دو متر کم می شود .

امکان وصل نمودن دستگاه تصفیه آب الیت به آبسردکن :

 برخی از آبسردکن هایی که به آب شهری متصل می شوند دارای سه عدد فیلتر پیش تصفیه در پایین آبسردکن هستند که برای گرفتن برخی از مواد درشت درون آب و بهتر کردن طعم و مزه آب به کار می روند . این فیلترها نیز مانند فیلتر دستگاه تصفیه آب الیت باید پس از مدتی تعویض شوند که اگر شما دارای هر دو دستگاه آب تصفیه الیت و آبسردکن باشید برای این فیلترها باید هزینه زیادی را متقبل شوید در صورتی که در منزل دارای دستگاه تصفیه آب الیت باشید می توانید دستگاه تصفیه آب الیت را نیز می توان به آبسردکن وصل نمود و بجای اینکه هر چند وقت یکبار مخزن جدید آب بخرید و یا آن را پر کنید و یا فیلترهای آبسردکن را تعویض کنید به راحتی می توانید همیشه و بصورت دائم آبسردکن را به آب تصفیه شده وصل کنید . در صورتی که آبسردکن شما دارای مخزن معمولی اب باشد می توانید با استفاده از یک تبدیل آب شهری برای ابسردکن ، آبسردکن خود را از هر مارک و برندی که باشد به آب تصفیه شده وصل کنید و خود را از خرید بطری آب برای آبسردکن خلاص کنید .

 امکان تنظیم سختی آب خروجی دستگاه تصفیه آب الیت :

در حین انجام تصفیه آب و به دلیل اینکه فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب الیت تا حدود 90 درصد املاح و مواد داخل آب را میگیرد آب کمی بی مزه و تلخ می شود یعنی بیشتر املاح درون اب گرفته می شود برای رفع این مشکل بر روی دستگاه آب شیرین کن الیت یک شیر کوچک فلزی یا پلاستیکی قرار دارد که بوسیله آن می توان سختی آب تصفیه شده را بالا برد و طعم آن را بهبود بخشید . این کار کمی سخت است و با استفاده از دستگاه سختی سنج انجام می شود . شیر میکس دستگاه تصفیه آب الیت ، آبی را که از سه فیلتر پیش تصفیه عبور می کند و مواد درشت و کلر آن گرفته می شود را با آب تصفیه شده مخلوط می کند و این کار باعث می شود تا مزه آب تصفیه شده کمی بهتر شود .

تهیه آب سبک و گوارا برای پخت و پز

آبی که به دستگاه تصفیه آب الیت وارد می شود دارای املاح بسیار زیادی است که این املاح و مواد درون آب ممکن است برای سلامتی مضر باشند و یا لااقل فایده ای برای بدن نداشته باشند . دستگاه تصفیه آب الیت بوسیله فیلتر ممبران این املاح و مواد زائد را از آب حذف کرده و اب سبک و گوارا می شود . مواد درون آب بویژه کلر درون آب باعث تغییر طعم و مزه مواد غذایی می شوند و باعث پایین آمدن کیفیت مواد غذایی می شوند . تصفیه اب الیت می تواند کلر آب را حذف کند و اب تصفیه شده که تقریباً 90 درصد کلر آن گرفته می شود برای پخت و پز و آشپزی بسیار مناسب است . آب تصفیه شده به هنگام جوشیدن کلر و مواد سنگین ندارد و طعم و مزه غذا بسیار متفاوت از زمانی است که شما با آب شهری اقدام به آشپزی و تهیه غذا می نمایید . صحت ادعای این مطلب را می توانید از اشخاصی بپرسید که با آب تصفیه شده غذا تهیه می کنند . همچنین کلر می تواند بر روی طعم و مزه چای و یا نوشیدنی های داغ تاثیر بگذارد و آن را بد طعم کند . دقت کنید که در اکثر کافی شاپ ها برای تهیه نوشیدنی از آب تصفیه شده استفاده می کنند به دلیل اینکه مزه نوشیدنی های داغ با آب تصفیه شده کاملاً تفاوت دارد . تهیه چای داغ نیز با آب تصفیه شده رنگ و مزه چای را بهتر می کند و چای درون کتری با جوشیدن رنگ و مزه خود را از دست نمی دهد . یکبار امتحان کنید .

جلوگیری از ایجاد رسوب در کتری ، چای ساز و اتوی بخار

دستگاه تصفیه آب الیت به دلیل اینکه کربنات های آب را حذف می کند باعث سبکی آب می شود . زمانی که شما آب را می جوشانید کربنات های درون آب مانند کربنات کلسیوم و کربنات منیزیوم در اثر جوشیدن به دیواره های ظرف و وسلیه شما می چسبد و پس از خشک شدن تبدیل به ماده ای سخت به نام رسوب می شود . این مواد باعث گرفتگی و کیپ شدن مجاری عبور آب می شوند و باعث خرابی آن وسیله می شوند . کلسیوم و منیزیوم به هنگام عبور از لایه های مختلف زمین با کربن ترکیب می شوند و ماده  سخت کربونات کلسیوم و منیزیوم را تشکیل می دهند . اینکه اکثر افراد می گویند که مواد معدنی در آب وجود دارد باید بگوییم که این یک باور غلط است به این دلیل که مواد معدنی درون آب بصورت ترکیب وجود دارند نه بصورت خالص و این مواد آلی و ترکیبات هستند که کیفیت آب را پایین می آورند . حال تصور کنید که آبی که دارای رسوب و سختی زیاد است را درون اتوی بخار و یا وسایلی بریزید که دارای مجاری باریک عبور آب هستند پس از مدتی این مجاری کیپ می شوند و وسیله مورد نظر غیر قابل استفاده می شود .اما با مصرف آب تصفیه شده به دلیل حذف کربنات ها و رسوبات آب دیگر شما را با مشکل روبرو نخواهد کرد .

قابل استفاده بودن دستگاه تصفیه آب الیت در مناطقی با فشار آب کم

دستگاه تصفیه آب الیت به گونه ای طراحی و تولید شده که برای همه مناطق و نقاط قابل استفاده باشد . در دستگاه تصفیه آب الیت یک پمپ آب بسیار قوی 24 ولت وجود دارد که به دلیل داشتن مکش می تواند آب را از بیرون مکش کرده و با فشار در داخل دستگاه تصفیه آب الیت به جریان در آورد. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که شما دستگاه را در مناطق کم فشار نصب می کنید و پمپ آب دستگاه آب تصفیه الیت به دلیل داشتن ویژگی مکش آب را از درون لوله می کشد و با ایجاد فشار برای آب از فیلترها عبور داده و باعث می شود تا آب در دستگاه آب تصفیه الیت تصفیه شود . البته به این نکته توجه کنید که دستگاه در مناطق کم فشار می تواند کار کند و نه مواقعی که آبی درون لوله آب شهری نباشد .

قابلیت تصفیه آب تا 400 لیتر در شبانه روز

در بالای دستگاه تصفیه آب الیت فیلتر ممبران قرار دارد . این فیلتر به دلیل فشردگی بالایی که داردآب با فشار زیاد به آن وارد می شود اما به دلیل تعداد لایه هایی که فیلتر ممبران دارد و به دلیل فشردگی بالای فیلتر ممبران ، آب با فشار و دِبی کم از فیلتر ممبران خارج می شود . مقدار آبی که فیلتر ممبران در شبانه روز می تواند تصفیه کند بستگی به نوع فیلتر ممبران دارد و مقدار ظرفیت فیلتر ممبران معمولاً بر روی لوله فیلتر با واحد گالن مشخص شده . معمولاً بر روی اکثر دستگاه های تصفیه آب و بخصوص دستگاه تصفیه الیت از فیلتر ممبران 75 گالن استفاده می شود که با احتساب این که هر گالن در حدود 4 لیتر باشد مقدار آن 300 لیتر می شود . اما بر روی دستگاه تصفیه آب الیت می توان تا فیلتر ممبران 100 گالن نیز قرار داد تا بتواند در روز تا 400 لیتر آب را تصفیه و قابل شرب نماید . فیلتر 100 گالن به دلیل قیمت بالایی که دارد و به دلیل عدم نیاز مشتری به 400 لیتر آب تصفیه شده در شبانه روز بر روی دستگاه تصفیه آب elite قرار نمی گیرد و به درخواست مشتری این فیلتر بر روی دستگاه اب تصفیه الیت نصب می شود .

 

 

مشخصات فنی دستگاه تصفیه آب ELITE

 

   •تصفیه آب به روش اسمز معکوس

   •فشار پمپ : 110 Psi

   •دقت حذف ناخالصی ها : تا 0.0001 میکرون

   •درصد حذف ناخالصی ها : بین 80 تا 90 درصد

   •ولتاژ برق ورودی : 220 ولت 50 هرتز

   •ولتاژ برق پمپ : 24ولت 2 آمپر

   •ابعاد دستگاه : (cm) 37 (L) x 22 (W) x 43(H)

   •ابعاد مخزن ذخیره : (cm) 28 (L) x 28(W) x 40 (H)

   •حداقل دمای کارکرد : 5 درجه سانتیگراد

   •حداكثر دما کارکرد : 50 درجه سانتیگراد

   •دارای ترانس 2 آمپر 24 ولت

   •وزن دستگاه در حالت کارکرد 15 کیلوگرم

   •جنس قطعات پلاستیکی از نوع ABS

   •دارای گیج فشار سنج روغنی

   •دارای سویچ های لو پرشر و های پرشر جهت کارکرد اتوماتیک دستگاه

   •تعداد فیلتر : 5 عدد

دارای فیلترهای این لاین   •

دارای اتصالات فیتینگی  •

 دارای شاسی فلزی مقاوم   •

   •قطر شلنگ ها: " 1.4

   •قابلیت اتصال به یخچال

   •ساخت کشور تایوان

 

مشخصات فیلترهای دستگاه تصفیه آب ELITE

 

  • فیلتر پلی پروپیلن: ( PP )

فیلتر پلی پروپیلن اولین فیلتر این لاین دستگاه تصفیه آب الیت می باشد که از جنس الیاف پلی پروپیلن فشرده به هم تابیده شده تولید شده است و دارای منافذ ریز یک میکرون می باشد و قابلیت حذف شن و ماسه ، گل و لای ، زنگ زدگی لوله ها ، لجن ، ذرات معلق تا دقت یک میکرون را دارد . فیلتر پلی پروپیلن نصب شده بر روی آب تصفیه کن الیت در دو نوع 5 میکرون و 1 میکرون ساخته می شود که برای مناطقی که مواد درشت درون آب بیشتر است بهتر است از فیلتر 1 میکرون استفاده شود . فیلتر اول دستگاه آب تصفیه کن الیت که فیلتر پلی پروپیلن است در دستگاه های تصفیه آب آکواجوی و بیشتر دستگاه های تصفیه آب دیگر که از فیلتر این لاین استفاده می کنند در بالای دو فیلتر دیگر قرار دارد .  این فیلتر در قسمت بالای فیلترهای خوابیده دستگاه آب تصفیه الیت قرار دارد و داخل آن دیده می شود و به این خاطر است که شما بتوانید مدت زمان کثیف شدن این فیلتر را متوجه شوید . زمان تعویض فیلتر پلی پروپیلن با توجه به کیفیت آب منطقه مورد استفاده ، بین 3 تا 6 ماه می باشد .

  • فیلتر کربن اکتیو: ( UDF or GAC )

فیلتر دوم دستگاه آب شیرین کن الیت که در وسط قرار دارد فیلتر این لاین کربن UDF می باشد که مواد داخل این فیلتر از جنس پودر کربن فعال بوده که این مواد از ذغای پوست نارگیل ، پسته و یا گردو تولید می شوند و با استفاده از روش های مخصوص به کربن اکتیو تبدیل می شوند و می توانند مواد مختلف را به خود جذب کنند . فیلتر کربن اکتیونصب شده بر روی آب شیرین کن الیت قابلیت حذف کلر آزاد ، سموم کشاورزی ، طعم ، رنگ و بوی نامطبوع آب را دارد . توجه کنید که ظاهر این فیلتر حتی در استفاده طولانی مدت تغییر نمی کند اما مواد درون آن قدرت جذب خود را از دست می هند . زمان تعویض هر 6 ماه یکبارمی باشد .

  • فیلتر کربن بلاک : ( CTO )

فیلتر CTO فیلتری با قابلیت همانند کربن اکتیو است و بصورت یک استوانه یک تکه است که می تواند بغیر از مواد سمی درون آب  کلیه ذرات بزرگتر از 5 میکرون را نیز حذف می کند این فیلتر در پایین دستگاه آب شیرین کن الیت  قرار دارد و فیلتر سوم دستگاه تصفیه آب الیت می باشد . زمان تعویض این فیلتر هر 6 ماه یکبار می باشد .

  • فیلتر ممبران : ( Membrane )

فیلتر ممبران همان فیلتر اسمز معکوس است که در تمام دستگاه های تصفیه آب امروزی وجود دارد . با اختراع این فیلتر در دهه 60 میلادی گام بزرگی برای ساخت دستگاه تصفیه آب برداشته شد . با استفاده از این فیلتر به دلیل منافذی که غشای این فیلتر دارد می توان از هر آبی ، آب شرب تهیه نمود البته باید گفت که استفاده از هر آبی برای تصفیه شدن و قابل شرب شدن شرایطی هم دارد که به آن اشاره نمی شود .  فیلتر ممبران فیلتر اصلی دستگاه آب تصفیه الیت نیز به آن گفته می شود به این دلیل که این فیلتر هم به تنهایی می توان از آن در تهیه آب شرب استفاده نمود البته در آبی با سختی حداکثر 2000PPM و هم تنها فیلتری است که می تواند آب را تصفیه کرده و مواد و املاح سنگین و زائد آب را حذف کند . فیلتر ممبران در کیفیت های مختلف ، حجم و اندازه های مختلف در چندین کارخانه ساخته می شود و بسته به برند فیلتر ممبران کیفیت آبی را که تصفیه می کند متفاوت است . فیلتر ممبران آکواجوی یکی از فیلترهایی است که در کارخانه آکواجوی تایوان ساخته می شود و برای استفاده در دستگاه تصفیه آب خانگی الیت طراحی و تولید می شود . در سال های نچندان دور از فیلتر برند  Asprine در دستگاه آب تصفیه کن الیت استفاده می شد . فیلتر ممبران آسپرین یک فیلتر ممبران ساخت آمریکا می باشد که از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار است اما در سال های اخیر به دلیل تحریم و بالا رفتن نرخ ارز و گران شدن این فیلتر از فیلتر ممبران اکواجوی که ساخت تایوان است در دستگاه آب شیرین کن elite استفاده می شود و این فیلتر نیز هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم طول عمر بالایی در حدود 4 سال دارد. فیلتر ممبران آکواجوی برای مصارف خانگی در اندازه ده اینچ تولید می شود که می تواند حداکثر تا 300 لیتر آب را در شبانه روز تصفیه کند .

  • فیلتر پست کربن : ( Post Carbon )

آخرین فیلتر نصب شده بر روی آب تصفیه الیت فیلتر پست کربن است . فیلتر پست کربن آب شیرین کن الیت از جنس ذغال پوست نارگیل بوده که هر نوع طعم و بوی احتمالی ناشی از ذخیره شدن آب در مخزن دستگاه تصفیه آب الیت را حذف می نماید و در بالای دستگاه آب تصفیه الیت و در کنار فیلتر ممبران قرار دارد . زمان تعویض این فیلتر هر 12 ماه یکبار است

 

استانداردهای دستگاه آب تصفیه کن الیت

دستگاه اب تصفیه الیت به دلیل اینکه در بازارهای جهانی حضور پیدا کند و به کشورهای دیگر صادر شود باید دارای استاندارد کیفیت قطعات به کار رفته در تصفیه آب الیت باشد . به همین دلیل چندین سازمان هستند که به قطعات و فیلترهای تولید شده و بکار رفته بر روی دستگاه تصفیه آب ، گواهینامه کنترل کیفیت اعطا می کنند تا مصرف کننده با اعتماد به محصول ، آن را خریداری کند و با خیال راحت استفاده نماید . علاوه بر استاندارد NSF ، استاندارد Water Quality نیز برای تایید کیفیت تصفیه آب بخصوص تصفیه آب الیت لازم و ضروری است که خوشبختانه آب تصفیه کن الیت هر دو استاندارد را دارد و با خیال راحت می توان تصفیه آب الیت را خریداری نمود . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استتاندارد یاد شده به آدرس زیر مراجعه نمایید .

https://wqa.org/grow/product-certification

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید تصفیه آب الیت با کارشناسان واحد فروش شرکت آبرسان تهران تماس حاصل نمایید .

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop