lowpressureswitch

 

 

 

وجود هر قطعه در دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت بالایی دارد و نمی توان گفت که وجود قطعه ای در دستگاه تصفیه آب لازم نیست به این دلیل که دستگاه تصفیه آب به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در هر شرایطی کار کنند . یکی از قطعاتی که وجود آن در دستگاه تصفیه آب لازم و ضروری است low pressure switch  یا سوییچ قطع فشار پایین می باشد . این قطعه که از آن به عنوان محافظ پمپ نیز یاد می شود ، وظیفه خاموش کردن پمپ در مواقع افت فشار و یا قطع آب ورودی را به عهده دارد و بدین ترتیب از طولانی مدت کار کردن پمپ تا وصل شدن آب و یا خالی کار کردن هد یا کلگی پمپ آب و در نتیجه آسیب دیدن آن جلوگیری می کند . سوئیچ قطع فشار پایین بصورت سری در مدار الکتریکی دستگاه تصفیه آب قرار گرفته است و در واقع به عنوان یک کلید قطع و وصل برق در دستگاه تصفیه آب عمل می کند . زمانی که فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب بالاست، به دیافراگم تعبیه شده درون قطعه فشار وارد شده و دیافراگم به کلیدی که درون سوییچ قطع فشار پایین وجود دارد فشار وارد می کند . موجب بسته ماندن مدار برقراری جریان الکتریکی می شود. در صورت افت فشار یا قطع آب، فشار از روی دیافراگم سوییچ قطع فشار پایین برداشته شده، موجب باز شدن مدار و قطع جریان برق عبوری می شود. قطع و وصل شدن جریان برق موجب قطع و وصل شدن پمپ می شود .

 

 

 

محل نصب سوییچ قطع فشار پایین :

سوییچ قطع فشار پایین یک قطعه مربعی شکل و مشکی رنگ است که محل نصب آن در ورودی آب به دستگاه تصفیه آب می باشد بطور واضح تر ، شیلنگی که از شیر آب ورودی به دستگاه تصفیه آب می آید به دو مسیر تقسیم می شود که یک مسیر آن به هوزینگ اول دستگاه تصفیه آب می رود و مسیر دیگر به سمت سوییچ قطع فشار پایین می رود تا فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب باعث وصل جریان الکتریکی در مدار برقی دستگاه تصفیه آب شود .

 

 

روش سیم کشی سوییچ قطع فشار پایین :

در دستگاه تصفیه آب دو سوییچ برای کنترل کارکرد اتوماتیک دستگاه تصفیه آب تعبیه شده است . یک سوییچ قطع فشار پایین و یک سوییچ قطع فشار بالا . برای اینکه هر دو سوییچ با هم بتوانند کارکرد دستگاه تصفیه آب را کنترل کنند هر دو سوییچ را بطور سری یا پست سر هم وصل می کنند یعنی سیم مثبت گه از ترانس دستگاه تصفیه آب می آید ابتدا به یکی از سوکت های سوییچ قطع فشار پایین وصل می شود و از سوکت دیگر قطعه ، یک سیم به سوییچ قطع فشار بالا وصل می شود و از سوکت دیگر این قطعه یک سیم به پمپ می رود . در این حالت هر کدام از سوییچ ها که برق را قطع و صل کنند ، باعث خاموش و روشن شدن کل دستگاه تصفیه آب می شود .

 

 

خرابی سوییچ قطع فشار پایین :

هنگامیکه یکی از قطعات دستگاه تصفیه آب خراب شوند ، دستگاه تصفیه آب از کار می افتد و در این حالت بایستی به دنبال علت خرابی دستگاه بود . برای تست سالم و یا خراب بودن سوییچ قطع فشار پایین می توانید سیم های وصل شده به سوییچ را در آورید و هر دو را به هم وصل کنید اگر دستگاه کار کرد که نشان دهنده خرابی سوییچ می باشد ولی اگر دستگاه کار نکرد سوییچ سالم است . نگران برق گرفتگی در هنگام اتصال سوکت ها نباشید به این دلیل که دستگاه تصفیه آب به دلیل داشتن ترانس کاهش ولتاژ ، با برق 24 ولت کار می کند و جای هیچ نگرانی نیست .

 

 

در صورت داشتن هرگونه سوال و دریافت اطلاعات در مورد قطعات دستگاه تصفیه آب با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

 

 

 

 

 

 


 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop