دستـگاه تصفیه آب خانـگی soft water یک دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس ( RO ) است که هم دارای 5 فیلتر اولیه سیستم RO می باشد که در تمام دستگاه های آب تصفیه سافت واتر وجود دارد و هم دارای یک فیلتر مواد معدنی یا فیلتر مینرال جهت غنی سازی آب خروجی از دستگاه آب شیرین کن سافت واتر جهت بهتر شدن طعم آب تصفیه و کاهش تلخی اب تصفیه شده در آب تصفیه کن سافت واتر می باشد. دستگاه تصفیه آب سافت واتر مجهز به پمپ تولید فشار 120 psi می باشد که بـرای مکان هایی که فشار آب شهری کـم می باشد و آب شهری توانایی عبور از فیـلتر ممبران تصفیه آب سافت واتر را ندارد مناسب می باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: فروش و نصب تصفیه آب

دستـگاه آب تصفیه کن سافت واتر مانند سایر دستگاه های تصفیه RO  قابلیت حذف ناخالصی های معلق درون اب شهری مانند شن و ماسه ، گل و لای ، زنگ لوله ، جلبک و تمام ذرات تا 5 میکرون ، کلر ، قابلیت حذف ناخالصی های محلول در آب مانند املاح سنگین ، نیترات ، آرسنیک ، ویروس ها ، میکروبها ، مواد سمی و شوینده را داراست. همچنین آب شیرین کن سافت واتر قادر است آب شور را به آب شیرین تبدیل کند. دستگاه تصفیه آب سافت واتر قادر است تا در حدود 85 درصد املاح و مواد مضر آب را حذف کرده و آب سبک و قابل شرب تولید کند. در دستگاه آب تصفیه سافت واتر یک مخزن 19 لیتری وجود دارد که می تواند 12 لیتر آب تصفیه شده را در خود ذخیره نماید. دستگاه آب شیرین کن سافت واتر دارای یک شاسی فلزی می باشد که کلیه قطعات و فیلترها بر روی آن سوار شده اند و دارای ظاهری زیبا می باشد.

دستگاه تصفیه آب اصل سافت واتر چند ویژگی دارد که از مهمترین این ویژگی ها ، داشتن استاندارد است . همانطور که می دانید تمامی وسایل تولیدی برای هر کشوری که باشد باید حتماً استاندارد مربوطه را داشته باشد که استاندارد مهم برای دستگاه تصفیه آب سافت واتر ، استاندارد NSF سازمان غذا و دارو کشور آمریکا می باشد که تمامی وسایل و موادی که با مواد غذایی و آشامیدنی در ارتباط هستند باید این استاندارد را داشته باشند. برای اطمینان از اصل بودن برند دستگاه آب تصفیه سافت واتر می توانید به سایت  NSF.ORG  مراجعه کنید و در قسمت SEARCH CERTIFIED PRODUCT  نام آب تصفیه کن سافت واتر را وارد کنید . اگر استاندارد هایی را که مربوط به دستگاه تصفیه آب soft water است را داشت که مطمئن باشید آن برند اصل است و اگر استانداردی در مورد آب تصفیه کن تایوانی سافت واتر پیدا نکرد از خرید دستگاه تصفیه آب سافت واتر صرف نظر کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: نصب تصفیه آب

یک روش دیگر شناخت دستگاه تصفیه آب اوریجینال سافت واتر این است که نام قطعاتی را بر روی دستگاه اب تصفیه سافت واتر نصب شده است را در اینترنت جستجو کنید. اگر نام قطعه نصب شده بر روی دستگاه آب شیرین کن سافت واتر شناخته شده و معروف بود به یقین می توان می توان آن مدل تصفیه آب سافت واتر را خریداری کنید و در غیر این صورت از خرید تصفیه آب soft water  و یا آن قطعه نیز خودداری کنید . برندهای شناخته شده در جهان دارای سایت رسمی هستند و نام تمامی قطعات آب شیرین کن اصل soft water در آن سایت ذکر شده است .

بطور کل تمامی دستگاه های تصفیه آب تولیدی در دنیا از دو نوع فیلتر در ساخت آنها استفاده می شود :

نوع اول که تقریبا 70 درصد دستگاه های تصفیه آب و بخصوص آب تصفیه کن سافت واتر از آن بهره می برد فیلتر کارتریجی است که این نوع فیلتر به دلیل ظاهر و شکل فیلتر نیازمند به داشتن هوزینگ فیلتر یا محفظه نگهداری فیلتر می باشد که این نوع فیلتر به دلیل سهولت استفاده و ارزان بودن ، در تمامی فروشگاه ها یافت می شود و در بیشتر دستگاه های آب تصفیه کن سافت واتر نیز این مدل فیلتر دیده می شود. نوع مواد استفاده شده در فیلتر کارتریجی و ترتیب قرار گیری فیلتر با نوع دیگر فیلتر تفاوتی ندارد اما به دلیل تولید زیاد فیلتر کارتریجی قیمت پایین تری نسبت به فیلتر نوع دیگر دارد.

نوع دیگر فیلترهایی که بر روی دستگاه تصفیه آب استفاده می شود فیلتر این لاین است که فقط دو سر فیلتر ورودی و خروجی دارد که فیلتر بصورت کامل تعویض می شود و دیگر نیازی به هوزینگ فیلتر نیست. فیلتر این لاین به دلیل اینکه کمتر تولید می شود قیمت بالاتری نسبت به فیلتر کارتریجی دارد و در کمتر دستگاه آب تصفیه سافت واتر از این مدل فیلتر استفاده شده است.

دستگاه تصفیه آب soft water نیز به خاطر داشتن فیلتر کارتریجی نیازمند استفاده از هوزینگ فیلتر است و به همین دلیل آب شیرین کن سافت واتر دارای سه هوزینگ فیلتر برای فیلترهای پیش تصفیه پایین تصفیه آب سافت واتر می باشد که بصورت ایستاده در جلوی دستگاه تصفیه آب سافت واتر و بر روی شاسی فلزی آب تصفیه سافت واتر نصب شده اند که می توان از فیلتر کارتریجی در دستگاه آب شیرین کن soft water استفاده نمود که از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند . استفاده از فیلتر کارتریجی و به سبب آن استفاده از هوزینگ فیلتر مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم .

از مزایای فیلتر کارتریجی می توان به ارزان تر بودن فیلتر داخل هوزینگ اشاره نمود البته باید به این نکته توجه کنید که فیلتری را که می خواهید در آب تصفیه کن سافت واتر استفاده کنید باید از مواد درجه یک و گیاهی ساخته شده باشد و نه از ذغال سنگ به این دلیل که استفاده از فیلتر ذغال سنگ در آب شیرین کن سافت واتر باعث کاهش شدید کیفیت آب تصفیه شده و امکان خرابی فیلترهای بالای آب تصفیه سافت واتر می شود.

اما از معایب فیلتر کارتریجی می توان به امکان رشد میکروب در داخل هوزینگ فیلتر آب شیرین کن soft water اشاره نمود. از آنجا که فقط فیلتر داخل هوزینگ فیلتر تصفیه آب سافت واتر تعویض می شود و نه خود هوزینگ و به دلیل اینکه مشتری در هنگام تعویض فیلترهای آب تصفیه کن سافت واتر داخل هوزینگ را نمی شوید امکان رشد و تکثیر باکتری و جلبک وجود دارد به همین دلیل در زمان استفاده از تصفیه آب سافت واتر باید به این نکته توجه شود.

شرکت تولید کننده تصفیه آب خانگی سافت واتر یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده قطعات آب تصفیه سافت واتر می باشد و در حدود 30 سال است که به تولید قطعات آب شیرین کن سافت واتر مشغول است به همین دلیل کیفیت قطعات تولید شده در شرکت soft water بسیار بالا است و  برند اب تصفیه سافت واتر در بیشتر کشورهای دنیا محبوبیت زیادی دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: بهترین برند دستگاه تصفیه آب تایوانی

دستگاه آب تصفیه soft water دارای قطعات زیادی است که در ادامه به توضیح مختصر و مفید هر قطعه و کارایی آن در دستگاه آب شیرین کن soft water می پردازیم:

هوزینگ کارتریجی با کیفیت ساخت تایوان

پمپ آب سافت واتر با قدرت 110 Psi

مخزن 19لیتری سافت واتر از جنس پلی اتیلن

شیر آب اهرمی با روکش استیل ضد زنگ

شیر برقی مارک M.A  تایوان

سوییچ کنترل کننده لو پرشر سافت واتر 

سوییچ کنترل کننده های پرشر مارک سافت واتر

شیر ورودی و سه راهی یک تکه پلاستیکی

ترانس مبدل برق شهری از نوع خازنی

اتصالات مارک ارگانیک ساخت تایوان

ممبران سافت واتر با عمر بیش از 3 سال

شیلنگ های سفید شماره 6 استاندارد

هوزینگ کارتریجی ساخت تایوان

هوزینگ فیلتر استفاده شده بر روی دستگاه آب تصفیه سافت واتر ساخت شرکت سافت واتر می باشد که یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین هوزینگ های فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر می باشد . شرکت تولید کننده آب تصفیه سافت واتر تمام محصولات و بخصوص هوزینگ فیلتر خود را با استفاده از مواد با کیفیت و درجه یک پلاستیکی تولید می کند که هوزینگ فیلتر تصفیه آب سافت واتر استقامت زیادی نیز در برابر فشار زیاد آب داخل هوزینگ دستگاه آب شیرین کن سافت واتر دارد و بر اثر استفاده طولانی مدت از هوزینگ و قطعات شرکت سافت واتر،هرگز کیفیت قطعات سافت واتر کاهش پیدا نمی کند و خراب نمی شوند. هوزینگ هایی که بی کیفیت هستند پس از چند بار باز و بسته کردن برای تعویض فیلتر اب شیرین کن سافت واتر از آب بندی می افتند و یا در هنگام تعویض فیلتر آب تصفیه کن سافت واتر به دلیل فشاری که به قسمت پایینی هوزینگ فیلتر وارد می شود ترک می خورند و باید تعویض شوند اما هوزینگ فیلتر دستگاه سافت واتر به دلیل کیفیت بالا هرگز به این مشکل برنمی خورند.

پمپ آب دستگاه تصفیه آب سافت واتر

تمام دستگاه های آب تصفیه سافت واتر تایوانی که دارای فیلتر ممبران سافت واتر هستند و به روش اسمز معکوس آب را تصفیه می کنند باید به یک پمپ آب قوی برای عبور دادن آب از فیلترهای آب شیرین کن سافت واتر مجهز باشند. دلیل قرار گرفتن پمپ آب سافت واتر بر روی دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر بخاطر وجود فیلتر ممبران است که به دلیل فشردگی بالا باید پمپ آب قدرتمند بر روی اب تصفیه سافت واتر قرار بگیرد.

پمپ اب نصب شده بر روی دستگاه تصفیه آب سافت واتر از نوع دیافراگمی است. پمپ آب دیافراگمی دستگاه سافت واتر با پمپ هایی که دارای  پروانه هستند و در ساختمانها برای جبران کمبود فشار آب ساختمان استفاده می شوند و یا پمپ آب داخل کولر تفاوت زیادی دارد. در پمپ های پروانه ای با چرخش یک پروانه پلاستیکی یا استیل به دور یک محور، آب با فشار زیاد به مکان دیگری منتقل می شود اما در پمپ دیافراگمی دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل سافت واتر سه عدد پیستون کوچک قرار دارد که با فشار به آب درون پمپ ، باعث ایجاد فشار به آب درون دستگاه آب تصفیه سافت واتر می شود . پمپ آب دستگاه تصفیه آب خارجی سافت واتر با وجود کوچک بودن و کارکرد با برق 24 ولت ،می توانند فشار زیادی در حدود 7 Bar یا  110 Psi  ایجاد کنند که پمپ های پروانه ای با این ابعاد نمی تواند این نوع فشار را ایجاد کند.

پمپ آب نصب شده بر روی آب تصفیه سافت واتر از برند soft water اصل تایوان می باشد که در نوع خود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از قدرت زیادی در ایجاد فشار به آب دستگاه آب تصفیه کن تایوانی سافت واتر برخوردار است .

پمپ آب دستگاه تصفیه آب سافت واتر در پشت دستگاه اب تصفیه soft water و در پشت دو هوزینگ سفید رنگ فیلترهای پیش تصفیه پایین دستگاه قرار گرفته است. قرار گیری پمپ آب در پشت دستگاه آب شیرین کن تایوانی سافت واتر سه مزیت دارد :

این مطلب را نیز بخوانید: نصب دستگاه تصفیه آب به ساده ترین روش

اول اینکه پمپ آب تصفیه آب سافت واتر در هنگام کارکرد دارای لرزش خفیفی است که اگر در بالای شاسی دستگاه آب تصفیه سافت واتر نصب شود باعث ایجاد لرزش در دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر شده و این لرزش می تواند باعث به صدا افتادن دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر شود اما اگر در پایین شاسی نصب شود دیگر باعث لرزیدن شاسی و در نتیجه به صدا افتادن دستگاه سافت واتر و کابینت نمی شود.

دومین مسئله اینکه شاسی دستگاه تصفیه آب سافت واتر بوسیله دو پایه فلزی نگهداری می شود که اگر پمپ آب تصفیه آب سافت واتر در بالای شاسی قرار بگیرد باید ترانس دستگاه تصفیه آب اصل سافت واتر نیز در کنار آن قرار بگیرد. در نتیجه وجود پمپ آب، ترانس و فیلترهای دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر سنگینی زیادی به قسمت بالایی شاسی دستگاه soft water وارد می شود که باعث کج شدن شاسی دستگاه تصفیه آب سافت واتر شده و لرزش در دستگاه تصفیه آب سافت واتر ایجاد می کند.

سومین مسئله اینکه اگر پمپ آب دستگاه اب تصفیه سافت واتر در پایین شاسی دستگاه قرار بگیرد ، تعمیر و تعویض پمپ آب و هوزینگ فیلترهای پیش تصفیه به هنگام خرابی راحت تر انجام می شود به دلیل اینکه هوزینگ ها از بالای شاسی بر روی دستگاه تصفیه سافت واتر پیچ می شوند و در هنگام خرابی اگر پمپ آب در بالا قرار گیرد ابتدا باید پمپ آب را باز کرد و سپس پیچ هوزینگ ها را باز کرد که این مسئله زمان زیادی را تلف می کند.

پمپ آب تصفیه آب سافت واتر هیچ نوع سر و صدایی ندارد و در زمان کارکرد شما به هیچ عنوان متوجه صدای آن نخواهید شد. هد پمپ آب تصفیه سافت واتر نیز از کیفیت بالایی برخوردار است که در طول سالهای کارکرد به هیچ عنوان خراب نشده و از آب بندی نمی افتند.

مخزن دستگاه تصفیه آب سافت واتر

به دلیل فشرده بودن فیلتر ممبران دستگاه سافت واتر، دِبی آبی که مستقیم تصفیه می شود بسیار کم است و اگر شما بخواهید یک ظرف 2 لیتری را از آب تصفیه شده پر کنید باید در حدود 10 الی 15 دقیقه زمان صرف کنید که این مسئله برای شما ناراحت کننده است به همین دلیل یک مخزن ذخیره آب در کنار دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر تایوانی در نظر گرفته شده تا زمانی که شما از آب تصفیه شده دستگاه استفاده نمی کنید کم کم آب تصفیه شده در مخزن ذخیره شود و زمانی که شما شیر آب دستگاه سافت واتر را باز می کنید تا آب تصفیه شده برداشت کنید زمان کمتری در حدود 10 الی 20 ثانیه صرف کنید. وجود مخزن در کنار دستگاه آب شیرین کن سافت واتر لازم و ضروری است و نمی توان مخزن آب را حذف کرد.

مخزن دستگاه تصفیه آب سافت واتر از نوع دیافراگمی است. مخزن تصفیه آب سافت واتر دو تکه است که در یک قسمت آب تصفیه شده ذخیره می شود و در طرف دیگر هوای فشرده شده وجود دارد که باعث رانش آب تصفیه شده موجود در مخزن به بیرون می شود. برای جدا کردن آب از هوای فشرده و اینکه هوای فشرده از بالای مخزن خارج نشود آب در درون یک تیوپ لاستیکی ضد باکتری قرار گرفته است و هوای فشرده در اطراف این تیوپ قرار دارد. از بالای مخزن آب به داخل تیوپ وارد می شود و هوای فشرده به آب درون تیوپ فشار وارد کرده و آب را با فشار زیاد به بیرون می فرستد. مخزن تصفیه آب سافت واتر در اندازه و حجم های مختلف از 8 لیتر الی 12 لیتر ساخته می شوند که بسته به سفارش مشتری در کنار دستگاه آب تصفیه سافت واتر قرار می گیرد. اندازه و توضیحات کامل تر در مورد مخزن آب آب شیرین کن سافت واتر را در مقاله مخزن تصفیه آب بخوانید.

ترانس دستگاه آب تصفیه سافت واتر

دستگاه تصفیه اب سافت واتر و همه قطعات برقی نصب شده بر روی دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر با برق 24 ولت کار می کنند. دستگاه تصفیه آب سافت واتر جهت ایمنی بیشتر مصرف کننده و جلوگیری از اتصال برق به آب و احتمال ایجاد خطرات جانی و مالی ، از برق 24 ولت در دستگاه تصفیه آب سافت واتر استفاده می کند. تبدیل برق 220 ولت شهری به برق 24 ولت توسط یک ترانس مبدی ولتاژ صورت می گیرد که به آن ترانس دستگاه تصفیه آب سافت واتر می گویند . در مدل های قدیمی تصفیه آب سافت واتر که تا سال 2015 به بازار جهانی عرضه شد از ترانس های قدیمی استفاده می شد. همانطور که می دانید در ترانس های قدیمی از یکسری سیم پیچ که به دور هسته آهنی پیچیده می شد ساخته می شدند که هم از نظر ابعاد بزرگ بودند و هم سنگین بودند اما به دلیل گران شدن سیم مسی شرکت ها به فکر طراحی نوع جدیدی از ترانس برق شدند که با استفاده از مدار الکترونیکی ولتاژ برق را کاهش می داد .

هم اکنون از ترانس های نسل جدید الکترونیکی بر روی دستگاه آب شیرین کن سافت واتر استفاده می شود که هم از نظر وزن سبک هستند و هم مقاومت بیشتری در هنگام نوسان برق دارند و هم ابعاد کمتر نسبت به ترانس های قدیمی دارند.

 شیر آب دستگاه آب تصفیه سافت واتر

دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر دارای یک شیر آب اهرمی زیبا و شکیل است که هم قابلیت نصب بر روی سینک ظرفشویی در آشپزخانه را دارد و هم می توان شیر آب آب تصفیه سافت واتر را بر روی دیوار نصب نمود. بر روی بیشتر دستگاه های تصفیه آب برندهای دیگر اکثراً از شیر آب مدل ستاره ای استفاده می شود که دسته آن دارای سه اهرم است و ظاهری ضعیف دارد اما شیر آب آب شیرین کن سافت واتر دارای یک دسته اهرمی است که بصورت 90 درجه می چرخد و به دلیل داشتن علمی بلند امکان برداشت آب را راحت تر می کند. شیر آب دستگاه تصفیه سافت واتر از نوع استیل است و روکش آن مانع از زنگ زدن شیر آب دستگاه می شود. شیر آب تصفیه آب سافت واتر در رنگ بندی های متنوعی موجود است که بیشترین مورد استفاده ، رنگ استیل آن می باشد.

شیر برقی دستگاه آب شیرین کن سافت واتر

در دستگاه آب تصفیه سافت واتر تعداد شش فیلتر وجود دارد که بصورت پشت سر هم قرار دارند تا آب با عبور از یک فیلتر به فیلتر بعدی وارد شود و عمل تصفیه آب صورت بگیرد. علاوه بر پمپ آب دستگاه تصفیه آب سافت واتر که به آب فشار وارد می کند تا از فیلترهای اب تصفیه سافت واتر عبور کند اب شهری نیز دارای فشاری در حدود 2 Bar یا بیشتر است که همین فشار باعث می شود تا آب شهری با همین اندک فشار از فیلترهای آب شیرین کن سافت واتر عبور کند اما با سرعت کم. حال تصور کنید که آب با فشار کم از فیلترها عبور کند و از خروجی دور ریز فیلتر ممبران اب تصفیه کن soft water عبور کند حساب کنید که در طول 24 ساعت شبانه روز چه مقدار آب از فیلترها عیور کرده و به هدر می رود.

برای رفع این مشکل تصفیه اب سافت واتر چاره ای اندیشیده شده است و با قرار دادن یک شیر برقی در دستگاه تصفیه آب سافت واتر مشکل عبور آب از فیلترها و هدر رفتن آب برطرف شده است.

اما چرا شیر برقی نیاز است؟

در زمانی که دستگاه تصفیه آب سافت واتر شروع به کار می کند تا آب را تصفیه کند علاوه بر آبی که تصفیه می شود مقداری آب نیز از دور ریز فیلتر ممبران به سمت فاضلاب می رود تا املاح گرفته شده از آب به سمت فاضلاب برود. اما زمانی که دستگاه آب تصفیه سافت واتر خاموش می شود و دیگر آبی تصفیه نمی شود اب دور ریز هم باید قطع شود اگر این اتفاق نیافتد و آب دور ریز قطع نشود عبور آب باعث می شود تا فیلترها، املاح و مواد درون آب را به خود جذب کنند اما عملا آبی برای مصرف تصفیه نمی شود به همین دلیل فیلترها خیلی زود تر از زمان موعد برای تعویض خراب می شوند. به همین دلیل یک شیر برقی مارک M.A بر روی دستگاه آب شیرین کن خانگی سافت واتر قرار گرفته تا در زمان خاموش بودن دستگاه آب تصفیه خانگی سافت واتر مسیر اب را ببندد و مانع از هدر رفتن آب شود.

 سوییچ های کنترل کننده آب تصفیه سافت واتر

دستگاه آب تصفیه سافت واتر عمل تصفیه کردن آب را بصورت خودکار و بدون نیاز به خاموش و روشن کردن دستی انجام می دهد. زمانی که شما آب از تصفیه آب برداشت می کنید دستگاه آب تصفیه سافت واتر روشن می شود و شروع به تصفیه کردن آب می کند و زمانی که مخزن آب دستگاه آب شیرین کن سافت واتر از آب تصفیه شده پر شود دستگاه بصورت خودکار خاموش می شود. کنترل خودکار دستگاه تصفیه آب خیلی مهم است چرا که اگر دستگاه تصفیه آب سافت واتر روشن نشود ابی تصفیه نمی شود و اگر دستگاه سافت واتر پس از تصفیه آب خاموش نشود باعث ترکیدن قطعات پلاستیکی و مخزن تصفیه آب می شود. به همین دلیل یک ابزار کنترل کننده بر روی دستگاه اب تصفیه خانگی سافت واتر لازم و ضروری است تا از بروز این اتفاقات جلوگیری کند.

دو قطعه مشکی رنگ بر روی دستگاه آب تصفیه سافت واتر وجود دارد که یکی از آنها به شکل مکعب مربع است و به آن سوییچ لو پرشر گفته می شود و برای جلوگیری از کارکرد دستگاه آب تصفیه سافت واتر در زمان قطعی آب استفاده می شود و سوییچ دیگر که بشکل یک مستطیل است و بر روی شاسی تصفیه آب سافت واتر قرار دارد سوییچ های پرشر است که وظیفه روشن و خاموش کردن دستگاه تصفیه آب سافت واتر در زمان خالی یا پر شدن دستگاه آب تصفیه کن است. وجود سوییچ های پرشر بر روی دستگاه تصفیه آب soft water بسیار اهمیت دارد اما سوییچ لو پرشر از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

اتصالات دستگاه تصفیه آب سافت واتر

تمام قطعات دستگاه تصفیه آب توسط شلنگ به یکدیگر متصل می شوند اما وسیله ای این قطعات را به یکدیگر متصل می کند اتصال نام دارد. این اتصالات دستگاه اب تصفیه سافت واتر هستند که می توانند شلنگ ها به قطعات دستگاه تصفیه آب متصل کنند و تمام اتصالات دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر از جنس پلاستیک هستند اما کیفیت اتصالات پلاستیکی در دستگاه تصفیه آب از اهمیت زیادی برخوردار است. بارها دیده شده که به دلیل بی کیفیت بودن اتصالات پلاستیکی دستگاه تصفیه آب برندهای دیگر، اتصلات بین قطعات شکسته شده و آب به بیرون نشت کرده و باعث بروز خسارت های مالی زیادی شده است. اما اتصالات پلاستیکی که بر روی دستگاه آب شیرین کن سافت واتر مورد استفاده قرار می گیرد از برند ارگانیک تایوان می باشد که بهترین و با کیفیت ترین اتصالات تولید شده دستگاه آب تصفیه است و خیال مصرف کننده را از جهت شکستگی و نشت آب راحت می کند.

 

 

ویژگی اصلی دستگاه تصفیه آب سافت واتر

 

دارای فیلترمواد معدنی برای تولید آب غنی شده با مواد معدنی

دارای شش فیلتر اصلی تصفیه آب

جلوگیری از ایجاد رسوب در كتری ، چای ساز و اتوی بخار.

دارای مخزن ذخیره پلی اتیلنی مقاوم در برابر پوسیدگی.

دارای پمپ تولید فشار برای مناطقی باآب کم فشار.

دارای شیر برقی

دارای شیر تنظیم TDS جهت تنظیم دقت تصفیه دستگاه

دارای پایه نگهدارنده فلزی .

دارای عقربه فشارسنج .

دارای شیر مصرف استیل

تصفیه آب تا 180 لیتر آب در شبانه روز

مخزن 12 لیتری برای ذخیره آب

قابلیت نصب همزمان به یخچال و آب سرد کن

 

مشخصات فنی دستگاه تصفیه آب سافت واتر

 

میزان تولید : 200 لیتر در شبانه روز قابل ارتقاء تا 300 لتیر در شبانه روز

ظرفیت مخزن : 19 لیتر

فشار پمپ : 110 Psi

شیر آب تمام استیل اهرمی

دقت حذف ناخالصی ها : 0.0001 میکرون

درصد حذف ناخالصی ها: 80 تا 90 درصد

ولتاژ برق ورودی : 220 ولت

ولتاژ برق خروجی : 24ولت

ابعاد دستگاه : (cm) 37 (L) x 22 (W) x 43(H)

ابعاد مخزن ذخیره : (cm) 28 (L) x 28(W) x 40 (H)

حداقل دمای کارکرد : 5 درجه سانتیگراد

حداكثر دمای کارکرد : 50 درجه سانتیگراد

دارای گیج فشار سنج روغنی

دارای شیر تنظیم سختی آب

دارای سویچ های High pressure و Low pressure جهت کارکرد اتوماتیک دستگاه

تعداد فیلتر : 6 عدد

قطر شلنگ ها: " 1.4

قابلیت اتصال به یخچال

دارای فیلتر ممبران FilmTec آمریکا

ساخت کشور تایوان

 

مشخصات فیلترهای دستگاه تصفیه آب سافت واتر

 

این مطلب را نیز بخوانید: خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب

فیلتر پلی پروپیلن

فیلتر پلی پروپیلن اولین فیلتر در دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر است که در هوزینگ فیلتر که به رنگ آبی یا شیشه ای رنگ است قرار می گیرد. فیلتر پلی پروپیلن که به اختصار به آن فیلتر PP نیز می گویند از جنس الیاف پلی پروپیلن فشرده بوده که به شکل یک استوانه تو خالی سفید رنگ است که می تواند کلیه رسوبات و مواد درشت معلق در اب شهری مانند شن و ماسه ، گل و لای ، زنگ زدگی لوله ها ، لجن را تا دقت 5 میکرون از آب جدا کند. قرار گیری این فیلتر به عنوان اولین فیلتر در دستگاه آب تصفیه سافت واتر اهمیت زیادی دارد به این دلیل که مانع از ورود مواد درشت به دستگاه تصفیه آب سافت واتر شده و مانع از گرفتگی مجرای عبور آب در شیر برقی ، پمپ آب و دیگر قطعات تصفیه آب سافت واتر می شود. زمان تعویض فیلتر پلی پروپیلن بسته به کیفیت آب ورودی به این فیلتر بین 3 تا 6 ماه می باشد.

فیلتر کربن اکتیو 

فیلتر کربن اکتیو دومین فیلتر تصفیه اب سافت واتر است که در هوزینگ وسط قرار می گیرد و مواد داخل این فیلتر از جنس کربن فعال می باشد که بصورت پودری است. فیلتر کربن اکتیو آب شیرین کن سافت واتر توانایی حذف کلر ، سموم آب را دارد . زمان تعویض فیلتر کربن اکتیو هر 6 ماه یکبار می باشد.

فیلتر کربن گرانول

فیلتر کربن گرانول سومین فیلتر تصفیه آب سافت واتر است که در هوزینگ سفید سمت چپ قرار دارد. فیلتر کربن گرانول آب تصفیه سافت واتر مانند فیلتر اول یک استوانه تو خالی است با این تفاوت که مواد تشکیل دهنده استوانه تو خالی از جنس کربن اکتیو است که علاوه بر جلوگیری از عبور مواد درشت آب می تواند طعم، مزه و بوی نامطبوع آب را حذف کند. زمان تعویض فیلتر کربن گرانول هر 6 ماه یکبار می باشد.

فیلتر ممبران ( اسمز معکوس )

فیلتر ممبران تصفیه آب سافت واتر فرایند تصفیه آب به روش اسمز معکوس را انجام می دهد و باعث حذف املاح سنگین و نمکهای مضر ، نیترات و نیتریت ، آرسنیک ، باکتری ، ویروس ، انگل ، انواع میکروبها ، مواد شوینده ، آفت کشها ، سموم ، سرب ، جیوه و تمام مواد درون آب می شود. همچنین فیلتر ممبران اب شیرین کن سافت واتر می تواند آب شور را به آب شیرین تبدیل کرده و باعث پایین آمدن سختی و سنگینی آب شود . زمان تعویض فیلتر ممبران اسمز معکوس با توجه به رعایت زمان تعویض فیلترهای پایین دستگاه اب تصفیه سافت واتر و همچنین مقدار مصرف آب تصفیه شده در روز ، 18 الی 24ماه یکبار می باشد .

فیلتر پست کربن

فیلتر پست کربن از جنس پودر کربن می باشد که از سوزاندن پوست نارگیل و تبدیل آن به ذغال ساخته می شود. که هر نوع طعم و بوی احتمالی ناشی از ذخیره شدن آب در مخزن دستگاه آب تصفیه سافت واتر را حذف می نماید. زمان تعویض فیلتر پست کربن هر 12 ماه یکبار می باشد .

فیلتر مواد معدنی 

فیلتر مینرال دارای سنگ های معدنی سیلیس است و می تواند با اضافه کردن مقداری مواد معدنی از قبیل کلسیم و منیزیوم به آب ، آب تصفیه شده در اب شیرین کن سافت واتر را غنی می کند و مواد معدنی که طی فرایند تصفیه آب از بین می رود را دوباره به آب اضافه می کند. زمان تعویض فیلتر مینرال هر 12 ماه یکبار می باشد .

این مطلب را نیز بخوانید: بهترین و سریعترین خدمات تعویض فیلتر تصفیه آب

 

استاندارد های دستگاه تصفیه اب سافت واتر

 در هر نقطه ای از دنیا که محصولی تولید می شود یکسری قوانین برای تولید آن محصول باید رعایت شود. دستگاه آب تصفیه سافت واتر تولید شده کشور تایوان برای تایید کیفیت خود باید استانداردهای لازم را داشته باشند یکی از این استانداردها ، استاندارد NSF آمریکا می باشد که تمام دستگاه های تصفیه آب تایوانی سافت واتر و هر دستگاه تصفیه آب دیگر باید داشته باشند . استاندارد NSF توسط یک موسسه آمریکایی ارائه می شود و آزمون های زیادی در مورد کیفیت قطعات تصفیه آب، کیفیت فیلترهای تصفیه آب ، نوع مواد تشکیل دهنده فیلترهای تصفیه آب و بهداشتی بودن قطعات پلاستیکی دستگاه آب شیرین کن سافت واتر از نظر عاری بودن از میکروب و آلاینده های شیمیایی در نظر گرفته می شود. هر برند و دستگاه تصفیه آب سافت واتر موجود در ایران ( بغیر از برندهای ایرانی و چینی ) که استاندارد NSF را داشته باشند برند خوب و با کیفیتی هستند و عکس آن نیز صدق می کند. در حدود 80 درصد برندهای عرضه شده در ایران فاقد استاندارد nsf هستند و اصلاً در بازارهای جهانی حضور ندارند و فقط در ایران تولید می شوند و چون مشتری از این استاندارد خبر ندارد فریب سودجویان را می خورد و دستگاه آب شیرین کن خانگی بی کیفیت را خریداری می کنند. برای اطلاع از دارا بودن استاندارد آب تصفیه کن سافت واتر ابتدا به سایت NSF وارد شوید و در قسمت search certified  در کادر مربوطه نام دستگاه تصفیه آب سافت واتر را وارد کنید . اگر دارای استاندارد باشد برند اصیل و با کیفیتی است و در غیر این صورت از خرید آن خودداری نمایید .

برای اطلاع از استاندارد برند مورد نظر بر روی لینک زیر کلیک کنید و در کادر مربوطه نام برند مورد نظر را بنویسید :

https://www.nsf.org/certified-products-systems

خرید تصفیه آب سافت واتر

مشتریان عزیزی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی سافت واتر را دارند می تواند در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل می توانند با کارشناساسن واحد فروش آب تصفیه کن اصل سافت واتر شرکت آبرسان تماس حاصل نمایند تا در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب سافت واتر تایوان و درعین حال خرید دستگاه آب شیرین کن سافت واتر از مشاوران ما راهنمایی دریافت کنند و بتوانند خریدی خوب را تجربه کنند. شرکت آبرسان تهران به عنوان نماینده خرید دستگاه تصفیه آب سافت واتر تایوانی ، یک دستگاه آب شیرین کن سافت واتر اصل تایوان را به شما عزیزان تقدیم کند.

 

 
پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop