هوزینگ شفاف تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد ؟

هوزینگ شفاف تصفیه آب یکی از قطعات پر کاربرد دستگاه تصفیه آب می باشد که در اولین مرحله ورود آب خام به دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد به این معنی که آب شهری پس از اتصال به دستگاه تصفیه آب توسط شیلنگ ، به هوزینگ شفاف تصفیه آب وارد می شود و اولین فیلتر دستگاه تصفیه آب نیز در این فیلتر قرار می گیرد . فیلتری که درون هوزینگ شفاف تصفیه آب قرار می گیرد ، فیلتر پلی پروپیلن یا به اختصار فیلتر PP می نامند که مخفف این دو کلمه می باشد .

بدنه هوزینگ شفاف تصفیه آب ، از جنس پلاستیک شفاف است و درون آن دیده می شود و دلیل آن این است که فیلتر پلی پروپیلنی که درون این هوزینگ قرار می گیرد وظیفه گرفتن ذرات و مواد درشت درون آب مانند گل و خاک ، زنگ لوله و جلبک و خزه را بر عهده دارد و باید در معرض دید باشد تا در صورت کثیف شدن این فیلتر زودتر از 6 ماه ، این فیلتر را تعویض کرد چرا که سالم بودن این فیلتر نقش مهمی در سالم ماندن دیگر فیلترها مانند فیلتر ممبران دارد و کثیف شدن بیش از حد این فیلتر ، دیگر فیلترها را خراب کرده و به شیر برقی دستگاه تصفیه آب نیز صدمه می رساند .

 

ابعاد هوزینگ شفاف تصفیه آب

هوزینگ ها در ابعاد گوناگون و برای مصارف گوناگون ساخته می شوند . اما در دستگاه تصفیه آب خانگی ، طول هوزینگ شفاف تصفیه آب 10 اینچ می باشد . توجه کنید که این اندازه مربوط به داخل هوزینگ شفاف می باشد و نه بیرون آن . چون ممکن است بدنه هوزینگ شفاف دستگاه تصفیه آب ضخیم و یا نازک باشد ولی اندازه داخلی هوزینگ استاندارد است . قطر دهانه هوزینگ ، قسمتی که باز است و دارای رزوه و واشر است معمولاَ 10 cm است .

 

 

مشخصات ظاهری هوزینگ شفاف تصفیه آب

بطور کل هوزینگ ها از دو قسمت تشکیل شده اند کلگی یا هد و بدنه هوزینگ . کلگی یا هد هوزینگ قسمت سفید رنگ هوزینگ است که حالت درپوش مانند دارد و در بالای دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد . از بالا قسمتی صاف دارد که دارای چهار سوراخ است که محل اتصال هوزینگ به شاسی دستگاه تصفیه آب توسط پیچ خودکار می باشد . در کناره ها دارای دو سوراخ رزوه دار است که بالا کلمات In به معنی ورودی آب به هوزینگ و Out به معنی خروجی آب از هوزینگ مشخص شده است . پایین هوزینگ نیز دارای دنده های درشت است که به وسیله آن قسمت پایینی هوزینگ به هد وصل می شود . در بالای بدنه هوزینگ نیز یک یا دو واشر مشکی رنگ وجود دارد که همانطور که در شکل می بینید برای آب بندی دو قسمت هوزینگ می باشد . پوسته یا بدنه هوزینگ نیز دارای چهار برآمدگی در اطراف می باشد که محل قرار گرفتن دندانه های آچار هوزینگ برای باز و بسته کردن راحت تر هوزینگ می باشد .

در قسمت داخلی بدنه هوزینگ شفاف تصفیه آب در داخل آن یک یا دو واشر قرار می گیرد که وظیفه این واشرها آب بندی کردن هوزینگ به هنگام اتصال دو قسمت به یک دیگر است و باید این نکته را توجه کنید که نبودن واشر و یا خراب شدن واشر هوزینگ ، مانع آب بندی هوزینگ پس از تعویض فیلتر می شود . در داخل و قسمت بالا و پایین هوزینگ یک برامدگی وجود دارد که فیلتر دورن آن قرار می گیرد تا فیلتر در جای خود محکم قرار بگیرد .

 

نکته مهم در هنگام تعویض فیلتر

فیلترهایی که در دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند بایستی استاندارد باشند چه از نظر کیفیت مواد بکار رفته در آنها و بهداشتی بودن و چه از نظر اندازه و ابعاد . چرا که بزرگ بودن فیلتر باعث ایجاد فشار به قسمت تحتانی هوزینگ می شود و موجب ترک برداشتن و شکستگی هوزینگ شفاف می شود و کوچک بودن فیلتر مانع از حذف مواد و املاح می شود چرا که از کناره های فیلتر نشت می کند .

به این نکته نیز توجه کنید که بعد از عوض کردن فیلتر درون هوزینگ شفاف تصفیه آب ، هوزینگ را زیاد از حد سفت نکنید زیرا این کار باعث له شدن واشر هوزینگ شده و مانع آب بندی هوزینگ می شود و شما را مجبور به تعویض واشر خواهد کرد .

 

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا داشتن سوال در مورد هوزینگ و نحوه استفاده از آن با کارشناسان بخش فنی شرکت آبرسان تهران در تماس باشید

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop