شیر برقی دستگاه تصفیه آب یا solenoid valve قطعه ای کوچک اما پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد . این قطعه کوچک در ابعاد و سایز های مختلف و با ولتاژ کاری متفاوت از 12 ولت تا 220 ولت ساخته می شود . شیر برقی به عنوان یک قطع کننده مسیر مواد مختلف (گاز و مایعات ) بجای شیر های دستی جهت کارکرد اتوماتیک دستگاه ها به کار می رود . شیر برقی دستگاه تصفیه آب در دو ولتاژ 24 و36 ولت ساخته می شود که وظیفه قطع و وصل آب ورودی را به عهده دارد. شیر برقی دستگاه تصفیه آب معمولاَ بعد از فیلتر اول دستگاه تصفیه آب بعد از هوزینگ شفاف نصب می شود و دلیل آن این است که آب پس از فیلتر شدن و حذف مواد درشت وارد شیر برقی شود تا ذرات درشت باعث خرابی شیر برقی دستگاه تصفیه آب نشوند . در دستگاه های تصفیه آب قدیمی از یک چهارراهی قطع کن به جای شیر برقی استفاده میشد .. این قطعه بدون نیاز به برق عمل می کرد و دارای دو ورودی و دو خروجی بود . اما به دلیل خرابی زیاد این قطعه ، از دستگاه های تصفیه آب حذف شد و شیر برقی جای آن را گرفت . در صورت مجهز نبودن دستگاه تصفیه آب به شیر برقی ، پس از خاموش شدن دستگاه تصفیه آب ، آب به صورت مداوم از خروجی فاضلاب فیلتر ممبران به فاضلاب می رود و هم مصرف آب را تا حد قابل توجهی زیاد می کند و هم باعث کاهش طول عمر فیلتر ممبران می شود .

 

طریقه عمل کرد شیر برقی دستگاه تصفیه آب:

شیر برقی دستگاه تصفیه آب از دو قسمت تشکیل شده است . یک قسمت که سیم پیچ مغناطیسی در آن قرار دارد و از جنس فلز است که دارای دو سوکت برق می باشد و قسمت دیگر که سفید رنگ است و دارای دریچه جهت عبور آب می باشد . هنگامی که فشار آب درون مخزن تصفیه آب کم می شود ، سوییچ های پرشر مانند یک کلید عمل کرده و جریان برق را وصل می کند تا دستگاه تصفیه آب شروع به کار کند . هنگامی که جریان برق به سیم پیچ شیر برقی وارد می شود ، در سیم پیچ میدان مغناطیسی ایجاد می شود و باعث می شود که یک حالت آهنربایی در سیم پیچ ایجاد شود و شفت یا میله درون شیر برقی به بالا کشیده شود ، در این حالت دریچه آب باز می شود و آب جریان پیدا می کند . هنگام قطع جریان برق حالت آهنربایی سیم پیچ از بین می رود و فنر بالای میله شیر برقی ، میله را به پایین فشار داده و جریان آب قطع می شود .

 

خرابی شیر برقی تصفیه آب :

از آنجا که شیر برقی دارای یک سیم پیچ مغناطیسی است احتمال اینکه بعد از وصل جریان برق ، ولتاژ زیادی به سیم پیچ وارد شود وجود دارد و ممکن است باعث سوختگی سیم پیچ شود . در این حالت دستگاه تصفیه آب شروع به کار می کند اما به دلیل خرابی شیر برقی ، آبی از آن عبور نمی کند و هیچ آبی تصفیه نمی شود . در این حالت دستگاه تصفیه آب برای پر کردن مخزن ساعت ها کار می کند و خاموش نمی شود که در این حالت باید تعویض شود . دقت کنید که شیر برقی دستگاه تصفیه آب دارای یک خروجی و یک ورودی آب است که با فلش در زیر شیر برقی نشان داده شده است . در صورت نصب اشتباه شیر برقی ممکن است آبی از آن عبور نکند و یا شیر برقی به صدا بیفتد .

 

مشخصات شیر برقی دستگاه تصفیه آب :

1-ولتاژ کاری :24  و 36 ولت

2-قطر شیلنگ ورودی و خروجی:1/4 و 3/8

3-دبی آب خروجی: 15 الی 20 لیتر در دقیقه

 

 

جهت دریافت اطلاعات کامل تر از نحوه کارکرد شیر برقی دستگاه تصفیه آب به صفحه  شیر برقی دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند ، مراجعه نمایید .

 

 

 

 

 

 

 

 


 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop