شناور برقی چیست ؟

در هنگام استفاده از مخزن های بزرگ و غیر متراکم ( مخزنی که تحت فشار نباشد ) نیاز به وسیله ای است تا بتوان مقدار آب ورودی به مخزن را کنترل کرد و از سر ریز مایعات به بیرون جلوگیری کرد . در این حالت به ناچار باید از شناور مکانیکی و یا شناور برقی استفاده کرد . شناور برقی به عنوان یک کلید قطع و وصل برق پمپ آب و یا دستگاه برقی عمل می کند و می تواند شیر برقی و یا پمپی که مخزن را پر می کند خاموش و یا روشن کند .

هر شیر برقی دارای دو عملکرد است که حالت های مختلف قطع و وصل برق را فراهم می آورد . هنگامیکه شما فقط یک مخزن و پمپ جهت ذخیره آب داشته باشید می توانید از یک حالت شناور برقی استفاده کنید یعنی هنگامیکه سطح آب درون مخزن بالا می آید شناور برقی برق را قطع کند و هنگامیکه سطح آب درون مخزن پایین می رود برق را وصل کند و هنگامیکه از پمپ کف کش برای بالا کشیدن آب از چاه استفاده می کنید ، می توانید از حالت دیگر شناور برقی استفاده کنید . درون چاه آب هنگامیکه پمپ آب روشن است به دلیل پایین آمدن سطح آب درون چاه باید شناور را طوری تنظیم کرد که به هنگام پایین آمدن سر شناور برقی ، برق قطع شود و به هنگام بالا آمدن آب ، برق پمپ وصل شود .

در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنتعی نیز به دلیل نداشتن مخزن و استفاده از مخزن باز ، برای جلوگیری از کارکرد بیش از حد دستگاه تصفیه آب و سرریز آب از شناور های برقی استفاده می شود . شناور برقی در دستگاه تصفیه آب به جای سوییچ های پرشر قرار می گیرد .

 

 

طریقه وصل کردن سیم های شناور برقی

 

 

همانطور که در شکل می بینید هر شناور برقی دارای سه سیم است به رنگ های مشکی ، آبی و قهوه ای (در کمتر شناور برقی به جای قهوه ای سیم قرمز قرار دارد ) سیم مشکی به نول برق (منفی) وصل می شود . اما دو سیم دیگر عملکرد شناور برقی را برعکس می کنند به این معنی که اگر نیاز باشد که پمپ یا هر وسیله دیگر که شناور برقی را به آن وصل می کنید در موقع پر کردن مخزن خاموش شود و هنگامی که مخزن خالی می شود پمپ را روشن کند سیم فاز را به سیم آبی وصل کنید .برای امتحان کردن درست بودن نحوه اتصال سیم ها ، شناور را بطور موقت به وسیله وصل کنید و سر شناور برقی را بالا بگیرید اگر دستگاه شروع به کار کرد ، اتصال سیم ها درست است وگرنه به سیم قهوه ای ببندید .

نوع دیگر اتصال به گونه ای است که اگر سر شناور برقی را پایین بگیرید وسیله برقی خاموش می شود و در بالا روشن می شود . این نوع سیم کشی برای پمپ های کف کش ، لجن کش و پمپ چاه آب مناسب است  . در این حالت بایستی فاز را به سیم قهوه ای متصل نمایید .

شناور برقی دارای یک گوی زرد رنگ است که برای پایین نگه داشتن سیم و شناور برقی و عدم غوطه ور شدن شناور برقی در مخازن می باشد که به هنگام نصب شناور ، بایستی مقدار سطح آب مخزن را به سه قسمت تقسیم کرد و شناور را در قسمت دوسوم مقدار اندازه گیری ببندید تا به هنگام بالا و پایین آمدن سطح آب ، بتواند برق را قطع و وصل کند .

 

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop