rowaterpump

 

پمپ ها در صنعت مصارف گوناگونی دارند و در مدل ، سایز ، قدرت و ولتاژهای گوناگونی ساخته می شوند. تاکنون بالغ بر 30 مدل پمپ ساخته شده است که از هر یک برای منظور خاصی استفاده می شود . البته باید توجه داشته باشید که پمپ به قسمتی گفته می شود که آب را با فشار زیاد در لوله ها به جریان در می آورد و قسمتی که برقی است به آن الکترو موتور گفته می شود که به هر دو قسمت الکترو پمپ می گویند که به عامیانه به آن پمپ می گویند . در دستگاه تصفیه آب نیز پمپ آب وظیفه ایجاد فشار بر آب داخل دستگاه تصفیه آب برای عبور از داخل فیلترها را بر عهده دارد . از آنجا که فیلتر ممبران و فیلترهای PP و CTO دارای فشردگی زیاد هستند ، آب شهری با فشار کم نمی تواند از این عبور کند و یا ممکن عبور آب از این فیلترها به کندی صورت بگیرد و آب یا تصفیه نشود و یا مدت زمان تصفیه آب زیاد شود . پس استفاده از پمپ برای تولید فشار در دستگاه تصفیه آب ضروری به نظر می رسد . پمپ هایی که در دستگاه تصفیه اب استفاده می شود با ولتاژ پایین 24 یا 36 ولت کار می کنند اما دارای قدرت بالایی هستند و می توانند فشاری برابر با 120 PSI و یا 8 BAR تولید کنند که در نوع خود بینظیر می باشد . پمپ دستگاه تصفیه آب از نوع دیافراگمی می باشد به این معنی که پروانه ای برای انتقال آب ندارد بلکه مانند یک کمپرسور ، به آب فشار وارد می کند این نوع کارکرد پمپ دستگاه تصفیه باعث لرزش پمپ آب هنگام روشن بودن می شود و ممکن است دستگاه تصفیه آب را کمی به لرزش بیاندازد . پمپ دستگاه تصفیه آب از دو قسمت تشکیل شده که بخش بالایی آن الکتروموتور است که دارای یک سیم پیچ و یک بخش چرخنده می باشد که به آن روتور می گویند . قسمت پایینی پمپ نیز یک قطعه مشکی رنگ است که آب در داخل آن جریان دارد و به آن هد پمپ و یا کلگی پمپ می گویند .

 

توجه کنید که پمپ آب هیچ نقشی در کیفیت آب تصفیه شده ندارد اما هرچه فشار آب ورودی به فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب بیشتر باشد ، خروجی یا دِبی آب دستگاه نیز بیشتر می شود و مخزن دستگاه تصفیه آب در مدت زمان کمتری پر می شود و کارکرد دستگاه تصفیه آب و فرسودگی آن نیز کمتر می شود .

توجه کنید که تمامی پمپ ها از هر نوع و مدلی که باشند دارای ورودی و خروجی مجزا هستند به این معنی که نمی توان آب ورودی به پمپ و آب خروجی از پمپ را بصورت دلبخواه وصل کرد و باید بر طبق علامت نشان داده شده روی پمپ آب باشد . بر روی هد پمپ آب دستگاه تصفیه آب که به رنگ مشکی است دو فلش قرار دارد که قسمت ورودی و خروجی آب به پمپ را نشان می دهد .

 

 

پمپ ها به سه دسته تقسیم می شوند:

-1پمپ هایی که آب را فقط از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می کنند و به اصطلاح به آنها پمپ خطی می گویند . مانند پمپ آب ساختمان.

-2پمپ هایی که آب را در یک مسیر بسته به چرخش در می آورند و به آنها پمپ سیرکولاتور یا گردشی می گویند مانند پمپ های دیگ آبگرم موتورخانه.

-3پمپ هایی که برای تولید فشار به کار می روند و به آنها پمپ دیافراگمی می گویند مانند کمپرسور دستگاه های خنک کننده و دستگاه تصفیه آب

 

 

پمپ دستگاه تصفیه آب :

در دستگاه های تصفیه آب به دلیل وجود فیلتر ممبران و فشردگی زیاد این فیلتر وجود یک پمپ که بتواند آب را با فشار زیاد از این فیلتر عبور دهد ضروری به نظر می رسد . در پمپ هایی که برای تولید فشار زیاد به کار می روند از پروانه استفاده نمی کنند و معمولا به صورت دیافراگمی( ضربه ای) هستند تا بتوانند مایع را به حالت متراکم در آورند مانند کمپرسور کولر های گازی و یخچال . در دستگاه تصفیه آب نیز به همین صورت است.

این پمپ ها معمولا در دو ولتاژ کاری 24 و 36 ولت و با قدرت تولید فشار 110 تا 150psi ساخته می شوند و مصرف برق آنها نیز بسیار پایین است . این پمپ ها معمولا بعد از فیلتر دوم دستگاه تصفیه آب نصب می شوند تا آب با فشار زیاد از فیلتر ها عبور کند

 

.

مشخصات پمپ دستگاه تصفیه آب:

1-ولتاژ کاری : 24 و 36 ولت

2-مقدار دبی آب : 60 لیتر در دقیقه

3-فشار خروجی : 110 الی 150psi

4-اندازه ورودی و خروجی پمپ: 4/1 و 8/3 اینچ

5-ابعاد پمپ: 15 سانت*7 سانت

 

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop