فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی وظیفه مخصوص به خود را دارند . یکی از فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب فیلتر کربن اکتیو یا فیلتر ذغال فعال است که در هوزینگ دوم فیلترهای پیش تصفیه در جلوی دستگاه تصفیه آب قرار دارد . فیلتر دوم کربن اکتیو دارای یک پوسته پلاستیکی به مدل های مختلف است که درون آن از پودر ذغال فعال پر شده است . وظیفه فیلتر دوم یا همان فیلتر کربن اکتیو حذف کلر از آب عبوری از این فیلتر می باشد . حذف کلر از آب از آن جهت اهمیت دارد که کلر موجود در آب می تواند فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب را که وظیفه حذف املاح و مواد سنگین را دارد را به سرعت خراب کند که این مسئله علاوه بر از دست رفتن کیفیت آب تصفیه شده باعث ضرر و زیان از نظر اقتصادی به مشتری نیز می شود .

فیلتر کربن اکتیو حتماً باید بعد از فیلتر اول دستگاه تصفیه آب که به آن فیلتر پلی پروپیلن می گویند نصب شود چرا که فیلتر پلی پروپیلن خاک و ذرات درشت آب را خذف می کند که این مواد در صورت وارد شدن به فیلتر کربن اکتیو باعث خراب شدن مواد کربنی داخل فیلتر می شود .

ذغال فعال درون فیلتر دوم به صورت کربن اسفنجی ریز می باشد که هنگام عبور آب از روی دانه های اسفنجی طی یک سری عملیات شیمیایی ، کلر درون آب به صورت گاز آزاد شده و از آب حذف می شود . در صورتی که مقداری از دانه های کربن اکتیو مرغوب را درون لیوان آب شهری بریزید می بینید که مانند قرص جوشان درون آب عمل می کند و کلر را بصورت گاز آزاد می کند .

ذغال فعال یا کربن اکتیو از سوزاندن بسیاری از مواد مانند ذغال سنگ ، چوب ، پوست گردو فندق بادام و پسته و یا پوست نارگیل می باشد . این مواد هر کدام به نوبه خود پس از سوزاندن و تبدیل شدن به کربن اکتیو ، مقداری از کلر درون آب را حذف می کنند . در بین این مواد بی کیفیت ترین و کمترین قدرت جذب کلر مربوط به ذغال سنگ می شود و بیشترین مقدار جذب مربوط به پوست نارگیل می شود . استفاده از فیلتری که در آن از ذغال سنگ استفاده شده می تواند علاوه بر خراب کردن دیگر فیلترها و خراب کردن کیفیت آب تصفیه شده ، برای سلامتی شما خطرناک باشد چرا که ذغال سنگ می تواند سرب و جیوه نیز به آب اضافه کند . توجه کنید فیلترهای پیش تصفیه ای که در بازار با قیمت ارزان به فروش می روند دارای ذغال سنگ هستند اما فیلترهایی که از مواد مرغوب در تولید آنها استفاده می شود گرانتر هستند . همیشه به یاد داشته باشید فیلتر را از فروشنده یا شرکت های معتبر تهیه کنید .

مشخصات ظاهری فیلتر کربن اکتیو

در بین فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب ، ظاهر فیلتر دوم کربن اکتیو کمی با بقیه فیلترها فرق می کند . فیلتر اول و سوم پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب را می توان از هر دو طرف استفاده کرد یعنی این دو فیلتر بالا و پایین ندارند و از هر طرف می توان آنها را درون هوزینگ فیلتر قرار داد . اما فیلتر دوم دستگاه تصفیه آب به این صورت نیست و سر و ته آن با هم فرق می کند . فیلتر کربن اکتیو در بالا دارای یک سوراخ بزرگ است و در انتها حالت دندانه دندانه است . این نکته را حتماً هنگام نصب فیلتر دوم تصفیه آب در نظر بگیرید چرا که اگر فیلتر سرو ته قرار بگیرد کارایی خود را از دست می دهد به این خاطر که دیگر اب از این فیلتر عبور نمی کند و از فیلتر اول مستقیماً به فیلتر سوم می رود .

 

چند سوال مهم

 

آیا ترتیب قرا گرفتن فیلترهای پایین دستگاه تصفیه آب مهم است ؟

بله همانطور که گفته شد هر فیلتر باید در سر جای خود قرار بگیرد در غیر این صورت ممکن است فیلترهای دیگر دستگاه تصفیه آب خراب شوند و شما را دچار ضررهای زیادی کنند .

چرا فیلتر کربن اکتیو سیاهی دارد و باید شسته شود ؟

در داخل فیلتر دوم دستگاه تصفیه آب مواد کربنی به شکل پودر وجود دارد . این مواد به هنگام جابجایی و نکان خوردن بر روی هم سائیده می شوند و کمی مواد سیاه از خود به جای می گذارند . پس از نصب باید شسته شوند چرا که اگر این مواد به فیلترهای دیگر نفوذ کند باعث خرابی فیلترها می شوند .

چگونه می توان فیلتر با کیفیت را از فیلتر بی کیفیت تشخیص داد ؟

فقط با خرید از فروشندگان معتبر نه ابزار فروشی ها .شرکت هایی که تخصصشان در زمینه دستگاه تصفیه آب می باشد .

 

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop