تصفیه کل آب ورودی ساختمان

در یک ساختـمان با هر نوع کاربریی ممکن استآّب برای مصـارف مختلفی ( همچون شرب و پخت و پز ، شستشو ،استحمام ، گرمایش،سرمایش و خنک کاری ، تولید محصولات غذایی ، دارویی ، کشاورزی و صنعتی،آزمایشگاهی و ... ) مورد استفاده قرار گیرد. و در هر کدام از این مصارف برای بهره گیری از بهترین کیفیت آن از دستگاه های تصفیه مخصوص همان نوع مصرف استفاده می شود. از این رو نتیجه گیری های بهتری در تصفیه آب اتفاق میافتد. هر کدام از این دستگاه ها در محل مصرف خود نصب می شوند. بطور مثال: دستگاه رسوبگیر آب معمولا قبل از سیستم های گرمایشی مانند پکیج نصب می شوندیا دستگاه های تصفیه آب شرب در محل مصرف آن یعنی آشپزخانه نصب می شوند. اما اکثر مصرف کنندگان تمایل دارند بعلاوه این دستگاهها از فیلترهایی درورودی ساختمان جهت تصفیه کل آب ورودی استفاده نمایند. البته منظور این نیست که با یک دستگاه در ورودی، کل آب را برای تمامی مصارف مورد نیاز آن ساختمان تامین کرد. گرچه چنین کاری ممکن است اما از آنجا که هزینه و میزان مصرف آب آن بالا بوده و تصفیه بصورت تخصصی در محل مصرف نتیجه گیری بهتری دارد در ورودی بیشتر از فیلترهای ساده و ارزان قیمت اما با ظرفیت تولیدبالاتر جهت حذف شن و ماسه ، زنگ لوله ها ، گل و لای ، لجن ، جلبک ، خزه ،تمامی ذرات معلق آب بزرگتر از 1 میکرون ، کلر و مشتقات آن و بهبود رنک وشفافیت آب استفاده می شود. برای این کار از یکسری محفظه های استوانه ای شکل هوزینگ که فیلترهای مورد نظر را داخل آنها قرار می دهند استفاده می شود. ابعاد این محفظه ها و قطر دهانه ورودی و خروجی آنها با توجه به میزان مصرف آب در ساختمان مورد نظر انتخاب می شود. در بین این محفظه ها بیشترین مصرف را محفظه "20 * "4.5 با قطر دهانه "1 دارد که در ادامه مشخصات کامل این نوع محصولات و فیلترهای آنان را شرح خواهیم داد. قبل از اینکه به شرح این محصول بپردازیم باید گفت که در ورودی یک ساختمان یا مجموعه از دستگاه های تصفیه دیگری همچون: سیستم های ضدعفونی ، فیلترهای دیسکی و انواع رسوب گیرها نیز استفاده می شود. اما چون این محصولات بیشتر جنبه تخصصی داشته و در این بخش هدف مصارف عمومی است، به مشخصات فنی و مالی انواع محفظه ( هوزینگ ) ها وفیلتر های آنان می پرداریم

انواع محفظه هوزینگ های ورودی:
1. هوزینگ ها با ارتفاع "10 (25 سانتی متر )
2. هوزینگ ها با ارتفاع "20 (50 سانتی متر)
انواع فیلترهای ورودی:

1. فیلترها با ارتفاع "10:
a. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "2.5
b. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "2.5
c. فیلتر کربن فعال ( UDF or GAC ) با ابعاد "2.5 10
d. فیلتر کربن بلاک ( CTO ) با ابعاد "2.5
e. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "4.5
f. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "4.5
g. فیلتر کربن فعال ( UDF or GAC ) با ابعاد "4.510
h. فیلتر کربن بلاک ( CTO ) با ابعاد "4.5
2. فیلترها با ارتفاع "20:
a. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "2.5 * "20 5M
b. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "2.5 * "20 1M
c. فیلتر کربن فعال ( UDF or GAC ) با ابعاد "2.5 * "20
d. فیلتر کربن بلاک ( CTO ) با ابعاد "2.5 * "20
e. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "4.5 * "20 5M
f. فیلتر پلی پروپیلن ( PP ) با ابعاد "4.5 * "20 1M
g. فیلتر کربن فعال ( UDF or GAC ) با ابعاد "4.5 * "20
h. فیلتر کربن بلاک ( CTO ) با ابعاد "4.5 * "20

عملکرد فیلترهای ورودی:
فیلترهایپلی پروپیلن ( PP ) : این فیلتر در دو نوع با منافذی به قطر 5 و 1 میکرون می باشند که ناخالصی هایی مانند: شن و ماسه ، زنگ لوله ای که قبل از فیلتربوجود آمده ، گل و لای ، لجن ، جلبک و تمامی ذرات معلق بزرگتر از 5 و 1میکرون ( با توجه به نوع فیلتر ) را حذف می کنند.
فیلترهای کربن فعال ( UDF or GAC ) : این فیلترها حاوی کربن اکتیو بصورت پودری بوده که توانایی حذف کلر باقیمانده ، مشتقات آن ، بو و رنگ نامطبوع کلر و برخی مواد شیمیایی دیگر را از آب دارند.
فیلترهای کربن بلاک ( CTO ) : این فیلترها حاوی کربن بصورت یک تکه هستند و عملکرد آنها تا حدود زیادی مشابه فیلترهای کربن اکتیو بوده و تکمیل کننده فرایند تصفیه آنها می باشند. همچنین باعث حذف ذرات معلق و شفاف تر شدن آب می شوند.
نحوه انتخاب هوزینگ ها:
عوامل اصلی تاثیر گذار در انتخاب هوزینگ ها به ترتیب الویت: میزان مصرف ، فشار و قطر لوله آب است.
میزان مصرف آب : هرچه میزان مصرف آب بیشتر باشد هوزینگ بزرگتری باید انتخاب شود.

فشار آب : هر چه نیاز به فشار آب بیشتری باشد یا این که احتمال می دهیم در اثر استفاده از فیلتر با افت فشار آب مواجه شویم باید از فیلتر بزرگتری استفاده شود.
قطر لوله آب : محلورودی و خروجی آب در هر کدام از هوزینگ ها قطر متفاوتی دارد. گاهی لازم است هوزینگی انتخاب شود که دهانه ورودی و خروجی آب، قطری برابر با قطر لوله آب محل مصرف داشته باشد. همچنین ممکن است برای افزایش فشار نیاز به هوزینگی با دهانه ورود و خروج آب بزرگتری نسبت به قطر لوله آب داشته باشیم، در اینصورت از تبدیل های مخصوص در محل اتصال لوله با هوزینگ می توان استفاده نمود.  

نحوه انتخاب فیلتر :
عوامل تاثیر گذار: نوع ناخالصی هایی که می خواهیم از آب حذف شود و مدل هوزینگی که انتخاب کرده ایم بخصوص ابعاد آن.
اگرهدف حذف ناخالصی هایی همچون: شن و ماسه ، زنگ لوله ای که قبل از فیلتربوجود آمده ، گل و لای ، لجن ، جلبک و تمامی ذرات معلق بزرگتر از 5 و 1میکرون از آب باشد باید از فیلترهای پلی پروپیلن PP استفاده شود.
اگرهدف حذف کلر باقیمانده ، مشتقات آن ، بو و رنگ نامطبوع کلر و برخی موادشیمیایی دیگر را از آب باشد باید از فیلتر کربن اکتیو GAC یا کربن بلاک CTO و یا هر دوی این فیلترها با نظر کارشناس مربوطه استفاده شود.
و اگرمصرف کننده بخواهد مجموع ناخالصی های دو مورد فوق را از آب حذف کند بایدفیلترهای پلی پروپیلن PP، کربن اکتیو GAC و کربن بلاک CTO را با هم توسط بکارگیری چند هوزینگ پشت سر هم با نظر کارشناس فنی استفاده کند. ترتیب چیدمان فیلترها به ترتیبی است که اسم آنها ذکر شد.

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop