فیلتر ممبران صنعتی چیست

فیلتر ممبران در واقع یک غشای نازک است که به دور یک استوانه پلاستیکی بصورت مارپیچ پیچیده شده است و دارای یک غشای بسیار نازک است که فقط آب و مقداری از املاح درون آب که از یک صد هزارم میکرون کوجک تر هستند می توانند از آن عبور کند و بقیه املاح و موادی که نمی توانند از این غشاء عبور کنند دفع می شوند .فیلترهای ممبران در تمامی دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی ، ادای ، نیمه صنعتی و صنعتی استفاده می شوند و هر فیلتر ممبران بسته به نوع و اندازه می تواند از 200 لیتر آب الی 25 متر مکعب در روز آب را تصفیه کند .

 

انواع فیلتر ممبران صنعتی

 

فیلتر ممبران برای مصارف گوناگونی ساخته می شود که هر کدام از نظر اندازه و نوع با هم متفاوت هستند و از هر فیلتر ممبرانی نمی توان برای تمامی مصارف استفاده کرد . ممبران هایی که برای مصارف گوناگون ساخته می شوند عبارتند از:

ممبران آب شهری که به آن TW می گویند

ممبران  TW که مخفف کلمه Tap waterیا آب شهری می باشد و برای دستگاه تصفیه آب با مصارف خانگی ساخته می شود و قادر است آب تا سختی 2500 ppm را تصفیه کند و تا ظرفیت 400 گالن در روز ساخته می شوند . این ممبران برای آب های شهری مناسب می باشد

ممبران آب شور که به آن BW می گویند

ممبران BW که مخفف کلمه BRACKISH WATER  یا آب شور می باشد برای دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و قادر است آب با سختی حداکثرتا 4000 ppm را تصفیه کند و برای تصفیه اب دریاچه ها و چاه ها مناسب می باشد . ممبران صنعتی BW در مدل های BW30-365-400-440 ساخته می شوند که این اعداد نشان دهنده ظرفیت فیلتر ممبران می باشد . این مدل فیلتر ممبران بیشتر در اندازه 4 اینچ ( قطر 10 سانت ) ساخته می شوند .

ممبران آب دریا که به آن SW می گویند

ممبران SW که مخفف کمه SEA WATER یا آب دریا می باشد برای آب های بسیار شور تا حدود 100 گرم نمک در هر لیتر ساخته می شوند و قادرند آب تا سختی 36000 ppm را تصفیه کنند . این مدل فیلتر ممبران در سایز 8 اینچ ( 18 سانت ) ساخته می شوند و هر فیلتر ممبران می تواند تا 25 متر مکعب آب دریا ( البته با رعایت شرایط نگهداری در آبهای فوق سخت) تصفیه کند .

فیلتر ممبران خانگی عمر مفیدی بین 24 الی 36 ماه دارند که پس از سپری شدن این مدت زمان از بین می روند و به دلیل قیمت پایین قابل شستشو نیستند و باید تعویض شوند . اما فیلتر ممبران صنعتی به دلیل استفاده در آبهای فوق سخت و قیمت بالای فیلتر ، می توان با استفاده از موادی اسیدی مانند آنتی اسکالانت شستشو داد و دوباره به چرخه تولید برگرداند البته تا چند بار نه برای همیشه .

 

روش نگهداری فیلتر ممبران صنعتی 8 اینچ

 

شرایط نگهداری فیلترهای ممبران صنعتی بسیار سخت است که در ادامه به آن اشاره می کنیم :

بصورت شبانه روز نمی توان از فیلتر ممبران صنعتی استفاده کرد

در هنگام باز شدن از کاور حتماً باید در دستگاه نصب شود و فیلتر پس از استفاده باید در محیط مرطوب بماند تا خراب نشود و اگر در محلی خارج از پِرِشِر وِسِل استفاده می شود باید در آب تصفیه شده یا محلول ویژه بماند .

از آنجا که کلر ، پرمنگنات، اُزُن و پراکسید هیروژن باعث خراب یزود هنگام فیلتر ممبران می شود حتماً قبل از فیلتر ممبران از کربن اکتیو جهت حذف این مواد استفاده کنید .

کدورت آب یا NTY آب وارد شده به فیلتر ممبران باید کمتر از عدد 5 باشد و مقدار بیشتر باید قبل از ورود به فیلتر ممبران فیلتر شود .

اگر مقدار حجم آب تصفیه شده از 10 % کمتر شد عملیات شستشو یا CIP باید انجام شود تا منافذ فیلتر باز شود و از خراب شدن فیلتر جلوگیری شود .

لازم به ذکر است که فیلترهای ممبران صنعتی معمولاً در دو نوع 4 اینچ و 8 اینچ ساخته می شوند و طول هر دو نوع این فیلتر یک متر می باشد .

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب و نوع فیلتر ممبران صنعتی با کارشناسان شرکت آبرسان تهران تماس حاصل نمایید .

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop