یکی از پر کاربرد ترین قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی هوزینگ مات یا هوزینگ سفید می باشد که در مرحله دوم و سوم و بعد از هوزینگ شفاف قرار می گیرد . همانطور که از نام هوزینگ مات پیداست فیلتر درون هوزینگ دیده نمی شود به دلیل اینکه فیلتر دوم و سوم پس از مدتی سیاه می شوند و ظاهر دستگاه را خراب می کنند بصورت مات ساخته می شوند . هوزینگ سفید یا هوزینگ مات از نظر کارایی ، مدل ، جنس و شکل همانند هوزینگ شفاف یا هوزینگ اول دستگاه تصفیه آب می باشد . هوزینگ مات در مدل ها و شکل های مختلف ساخته می شود ولی از نظر قطر و ارتفاع استاندارد هستند یعنی همه هوزینگ ها چه مات و چه شفاف در اندازه های 10 اینچ برای دستگاه تصفیه آب خانگی و 20 و 30 اینچ برای مصارف زیاد و موارد صنعتی ساخته می شوند .

مشخصات هوزینگ مات دستگاه تصفیه آب

هوزینگ مات از دو بخش تشکیل شده است

قسمت بالایی هوزینگ که پهنای کمتری دارد

قسمت پایینی هوزینگ که بزرگتر است و فیلتر درون آن قرار می گیرد .

در قسمت بالایی هوزینگ مات چهار عدد سوراخ وجود دارد که محل پیچ کردن و بستن هوزینگ به شاسی دستگاه تصفیه آب می باشد . این پیچ ها هوزینگ را محکم نگه می دارند و زمانی که آب درون هوزینگ است و یا زمانی که شما می خواهید فیلتر را تعویض کنید مانع از تکان خوردن هوزینگ می شود .

در سمت کنار قسمت بالایی هوزینگ مات دستگاه تصفیه آب خانگی دو سوراخ به قطر 3/8 اینچ وجود دارد که اتصالات دستگاه تصفیه آب به آن قسمت بسته می شود که ورودی و خروجی آب به فیلتر می باشد که در کنار یکی از سوراخ ها کلمه IN به معنای ورودی آب به هوزینگ نوشته شده و در کنار سوراخ بعدی عبارت OUT به معنی خروجی آب از هوزینگ نوشته شده است که در هنگام وصل شیلنگ ورودی و خروجی آب به هوزینگ باید دقت کرد که اشتباه وصل نشود چون ممکن است کارایی فیلتر از بین برود . این نکته را در نظر بگیرید هنگامیکه می خواهید اتصالات را به هوزینگ ببندید حتماً از نوار تفلون استفاده کنید تا به هنگام آبگیری دستگاه تصفیه آب و بالا بودن فشار آب از هوزینگ ها آب به بیرون نریزد .

در قسمت پایینی هوزینگ که ارتفاع آن بیشتر است نیز فیلتر دوم یا سوم قرار می گیرد و در درون قسمت پایینی هوزینگ فقط یک یا دو واشر قرار دارد که هوزینگ را موقع بستن آب بندی می کند . مواظب باشید که به هنگام باز و بسته کردن هوزینگ واشرهای هوزینگ درست در سر جای خود قرار بگیرند در غیر این صورت هوزینگ آب بندی نخواهد شد .

در بیرون هوزینگ مات دستگاه تصفیه آب یک سری برآمدگی وجود دارد که در چهار طرف هوزینگ قرار دارد که این برآمدگی ها برای گیر کردن دندانه های آچار هوزینگ و باز شدن قسمت پایینی هوزینگ می باشد . هوزینگ تصفیه آب توسط آچار هوزینگ به سمت چپ باز می شود و به سمت راست بسته می شود .

نکته دومی که باید توجه کنید این است قسمت پایینی هر هوزینگ را باید به سر همان هوزینگ ببندید به این دلیل که ممکن است رزوه های هوزینگ ها با هم فرق داشته باشد و هنگام بستن آب بندی نشود .

اگر هنگام بستن هوزینگ مات و سفت کردن آن از کناره های هوزینگ آب نشت کرد باید قسمت پایینی هوزینگ را دوباره باز کرد و واشر آن را درست در سر جای خود قرار داد و دوبار هوزینگ را بست . بهتر است هنگام باز کردن هوزینگ مات واشر آن را با مقداری کره خوراکی یا روغن نباتی جامد چرب کرد تا واشر به هنگام بستن هوزینگ جمع نشود .( توجه کنید که از روغن مایع سرخ کردنی فقط برای سرخ کردن استفاده کنید نه چرب کردن قطعات فلزی ) .

نکته سومی که باید توجه کنید این است که فقط از فیلترهای استاندارد استفاده کنید منظور این است که فیلترهای غیر استاندارد اگر حتی یک میلیمتر بزرگتر باشند باعث ترک خوردن قسمت تحتانی هوزینگ مات می شود و شما مجبور می شوید که هوزینگ را تعویض کنید .  

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop