همانطور که می دانید تمام وسایل برقی برای روشن شدن نیاز به یک منبع تامین کننده برقی دارند . 60 درصد وسایل برقی با برق 220 یا 110 ولت کار می کنند اما وسایلی هم هستند که به دلیل کوچکی قطعات و یا داشتن بردهای الکترونیکی از برق یا باطری با ولتاژ پایین تر استفاده می کنند . تامین برق کمتر از 220 ولت ، به عهده یک مبدل (آداپتور یا ترانس ) می باشد.

ترانس ها نیز در ابعاد ، ولتاژ و آمپرهای گوناگون ساخته می شوند تا با وسایل گوناگون منطبق شوند . در دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی نیز از این ترانس ها استفاده می شود . دلیل استفاده از ترانس به این خاطر است که این دستگاه ها به دلیل وجود آب در دستگاه در دسترس بودن برای همگان از برق با ولتاژ پایین استفاده می شود تا احتمال خطر برق گرفتگی کاهش یابد.

ترانس یا مبدل برق دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با تولید برق 220 ولت به 36 ولت 2 آمپر ، برق مورد نیاز پمپ آب دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی را تامین می کند . ترانس های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با ترانس تصفیه آب خانگی متفاوت است و به این دلیل است که قدرت تولیدی پمپ های این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت است و استفاده نادرست از این ترانس ها بر روی پمپ های دیگر ممکن است باعث خرابی و سوختگی دستگاه تصفیه آب شوند .

برای تشخیص ترانس دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از تصفیه آب خانگی در صورت نداشتن برچسب بر روی آداپتور ، می توانید از روی اندازه ترانس نیز متوجه شوید . ترانس دستگاه نیمه صنعتی از ترانس تصفیه آب خانگی بزرگ تر و به دلیل داشتن سیم پیچ ، سنگینتر است .

توجه داشته باشید که در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برای هر پمپ یک ترانس جداگانه استفاده کنید و استفاده یک آداپتور برای دو پمپ باعث کاهش سرعت و قدرت پمپ آب دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می شود که در نتیجه خروجی آب تصفیه شده نیز کاهش می یابد .

روش تست ترانس تصفیه آب نیمه صنعتی

در دستگاه های تصفیه آب ترانس مستقیماً به پمپ آب دستگاه تصفیه آب وصل نمی شود ، ابتدا به سوییچ های کنترلی دستگاه تصفیه آب مانند لو پِرِشِر یا های پِرِشِر می رودو سپس این قطعات به پمپ آب وصل می شوند . در صورت کارنکردن دستگاه تصفیه آب ابتدا پس از چِک کردن ورودی آب و وصل بودن برق ، به سراغ تراس بروید و سیم خروجی ترانس را که کوتاه است و از دو رنگ مشکی و قرمز تشکیل شده را از سوکت جدا کنید و مستقیماً به سوکت پمپ آب دستگاه نیمه صنعتی وصل کنید اگر پمپ آب شروع به کار کرد که ترانس سالم است و باید سوییچ ها و قطعات دیگر را بررسی کنید و اگرپمپ آب دستگاه کار نکرد ترانس باید تعویض شود .

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop