اکثر دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس عمل می کنند یعنی در این مدل دستگاه تصفیه آب یک فیلتر ممبران وجود دارد که می تواند به روش اسمز معکوس ، آب را تصفیه نماید . در این فیلتر بدلیل غشایی که وجود دارد و منافذ این غشا در حد هزارم میکرون کوچک هستند ، آب و مقداری از املاح که از این منافذ کوچک تر هستند می توانند عبور کنند . اما آب چگونه از این غشای بسیار ریز می تواند عبور کند . اگر آب با فشار آب شهری به این فیلتر وارد شود به سختی می تواند از آن عبور کند . اما باید از وسیله ای کمک گرفت تا بتوان آب را با فشار و سرعت بیشتری از این غشا عبور داد چرا که هر چه فشار آبی که از این غشا می خواهد عبور کند بیشتر باشد آب بیشتری از این غشا عبور کرده و در نتیجه آب با سرعت بیشتری تصفیه خواهد شد .

برای رسیدن به این فشار آب باید از یک پمپ آب کمک گرفت تا بتواند آب را با فشار از غشا عبور دهد . با توجه به ابعاد دستگاه تصفیه آب و مقدار اندک آبی که در روز تصفیه می کند در حدود 300 لیتر ، از هر پمپ آبی نمی توان استفاده کرد چرا که هم ابعاد دستگاه افزایش پیدا می کند و هم برق مصرفی . بنابراین در دستگاه تصفیه آب از پمپ آب کوچک 24 ولت ولی پر قدرت استفاده می شود . اما این پمپ آب کجاست و چگونه عمل می کند .

در تمامی دستگاه های تصفیه آب یک قطعه وجود دارد که یا در بالای دستگاه کنار فیلترها و یا در پشت دستگاه و پشت فیلترهای پیش تصفیه می باشد که به آن پمپ دستگاه تصفیه آب می گویند . پمپ آب دستگاه تصفیه آب از دو قسمت تشکیل شده است که به قسمت بزرگتر آن الکترو موتور می گویند که وظیفه آن تولید چرخش است  و یک قسمت پلاستیکی مشکی رنگ در زیر دارد که به آن هد پمپ آب یا کلگی پمپ آب گفته می شود . این قطعه پلاستیکی سیاه رنگ وظیفه تولید فشار لازم به آب برای عبور آب از فیلتر ممبران را دارد . پمپ های آب در دستگاه تصفیه آب بر خلاف پمپ های دیگر که وظیفه انتقال آب را دارند و حول یک محور گردش می کنند به صورت دیافراگمی است یعنی مانند سیلندر اتومبیل با ضربه زدن به آب ، فشار لازم را ایجاد می کند . 

بر روی هد پمپ آب یا کلگی پمپ آب 6 عدد پیچ وجود دارد که سه عدد آن که کوتاه تر است برای اتصال قسمت فلزی و قسمت پلاستیکی هد پمپ آب می باشد و سه پیچ دیگر کلگی پمپ آب را به قسمت موتور وصل می کند . این پیچ ها بصورت مثلثی قرا دارند .

بر روی کلگی پمپ آب تصفیه آب دو سوراخ بزرگ رزوه دار قرار دارد که محل اتصال زانویی های 90 درجه برای اتصال شیلنگ به پمپ آب می باشد که اگر دقت کنید دو فلش بر روی آن قرار دارد که جهت عبور آب را نشان می دهد که هنگام نصب شیلنگ ها حتما باید جهت ورود و خروج آب درست باشد در غیر اینصورت آبی از پمپ آب بیرون نمی آید .

 

hidonpomp

علت خرابی هد پمپ دستگاه تصفیه آب

همانطور که روغن برای موتور اتومبیل لازم و ضروری است و بدون آن موتور خودرو دچار مشکل می شود ، آب هم برای هد پمپ آب و درست کارکردن آن ضروری و لازم است . وجود آب در داخل پمپ دستگاه تصفیه آب به منزله همان روغن اتومبیل می باشد . هنگامیکه کلگی پمپ آب تصفیه آب در اصطلاح عامیانه بدون آب کار کند صدا بلندی از پمپ دستگاه شنیده می شود . به محض ورود آب به هد پمپ ، صدای آن کمتر شده و گاهاً شنیده نمی شود . اگر کلگی پمپ مدت زمان زیادی بدون آب کار کند باعث می شود تا دیافراگم هد پمپ سوراخ شود و آب از کناره های کلگی پمپ به بیرون نشت کند و باعث می شود تا هد پمپ آب و در بیشتر موارد موتور پمپ نیز دچار مشکل و خرابی شود که حتماً باید تعویض شوند .

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هد پمپ به وجود بیابد صدای تق تق کردن پمپ هنگام کارکردن پمپ آب می باشد . این مشکل به دلیل شل بودن پیچ های هد پمپ آب می باشد که فقط لازم است پیچ های پمپ را به صورت منظم سفت کنید تا صدای تق تق پمپ بر طرف شود .

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop