در بالای هر دستگاه تصفیه آب یک فیلتر سفید رنگ وجود دارد که از فیلترهای پایه و اصلی دستگاه تصفیه آب به شمار می رود که به آن فیلتر پُست کربن می گویند . فیلتر پُست کربن در مرحله پنجم از مراحل تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب قرار دارد . شرکت های زیادی در دنیا فیلتر پُست کربن تولید می کنند اما همه این فیلترها  کارایی مشابه و یکسانی دارند و تفاوت آنها فقط در قدرت جذب طعم ، بو و مزه آب می باشد . فیلتر پُست کربن در مرحله بعد از ورود آب تصفیه شده به درون مخزن ذخیره آب و بعد از فیلتر ممبران یا فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب قرار دارد که می تواند طعم و بوی احتمالی ناشی از ماندن آب درون مخزن ذخیره آب را کاهش دهد و طعم آب را بهبود ببخشد . فیلتر پُست کربن به شکل کپسول سفید پر شده از دانه های کربن پودری از جنس کربن فعال می باشد و دردستگاه تصفیه آب که با سیستم RO کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرند . مواد کربن داخل فیلتر پُست کربن معمولاً از ذغال پوست نارگیل ، پسته و گردو ساخته می شود که به دلیل قدرت جذب طعم و بوی درون آب از کیفیت بالایی برخوردار هستند . البته یک نوع فیلتر پُست کربن ارزانتر نیز وجود دارد که درون آن از ذغال صنعتی یا ذغال سنگ استفاده شده است که ما به شما توصیه اکید می کنیم که از مصرف این نوع فیلترها خودداری شود . فیلتر پست کربنی که در ساخت آن از ذغال سنگ یا ذغال نامرغوب استفاده شده باشد آب را بد طعم و بد بو می کند و ممکن است خطرات جدی برای سلامتی شما داشته باشد و از طرفی مواد نامرغوب باعث می شود که هر بار که شما شیر برداشت آب تصفیه شده روی سینک ظرفشویی را باز می کنید ابتدا کمی آب سیاه از شیر بیرون آید که این نکات نشان دهنده کیفیت پایین فیلتر پست کربن است که هر چه سریعتر فیلتر باید تعویض شود .

زمان تعویض فیلتر پُست کربن خوب و با کیفیت ، به میزان آبی که از داخل فیلتر پُست کربن عبور می کند بستگی دارد که بر روی برخی از فیلترها با واحد گالن تعیین شده است که در حدود 1500 گالن می باشد که با در نظر گرفتن مقدار 4 لیتر برای هر گالن در حدود 6000 لیتر می شود . اما از آنجاییکه نمی توان مقدار مصرف روزانه آب تصفیه شده را بطور دقیق اندازه گیری کرد بر روی برخی از فیلترهای پُست کربن عبارت تعویض سالی یکبار عنوان شده است که بهتر است همان سالی یکبار فیلتر پست کربن تعویض شود که در صورت عدم تعویض به موقع و از بین رفتن خاصیت فیلتر پست کربن ، آب تلخ و بد مزه شود . در برخی از دستگاه های تصفیه آب از پست کربن بزرگ تر استفاده شده است که این نوع فیلترها در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی یا دستگاه تصفیه آب کم حجم استفاده می شود ولی استفاده آنها در همه دستگاه های تصفیه آب مشکلی ندارد .

از فیلترهای پُست کربن در سایز بزرگ می توان به عنوان فیلتر کمکی که در پشت یخچال نصب می شود استفاده نمود . فیلتر پست کربن سایز بزرگ می تواند با گرفتن طعم و مزه آب ورودی به یخچال ، کیفیت آب یخچال را بهبود ببخشد .

مشخصات ظاهری فیلتر پست کربن

فیلتر پست کربن دستگاه تصفیه آب خانگی در ابعاد 10 اینچ یا 20 سانتی متر و قطر 5 سانتی متر تولید می شوند . در دو سر فیلتر دو سوراخ رزوه دار وجود دارد که محل بستن اتصالات و بستن شیلنگ به فیلتر پست کربن می باشد . بر روی فیلتر یک لیبل قرار دارد که علاوه بر نشان دادن اطلاعات تولید کننده و برند فیلتر ، یک فلش نشانگر نیز وجود دارد که جهت حرکت آب در فیلتر را مشخص می کند که با استفاده از آن می توانید ورودی و خروجی فیلتر پست کربن را مشخص کنید . در برخی از فیلترها بجای فلش بر روی لیبل ، یک سر فیلتر برجسته است که نشان دهنده ورودی آب به فیلتر می باشد . سعی کنید که جهت ورودی و خروجی آب به فیلتر را رعایت کنید به این دلیل که در صورت اشتباه بستن جهت فیلتر ممکن است آب به سختی از فیلتر عبور کند .

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop