مبتکران يک بطري خوردني ساخته اند که مي تواند دنيا را از شر ضايعات پلاستيکي نجات دهد.
يک دانشجوي طراحي در دانشگاه امپريال کالج لندن بر روي بطري آبي به نام Ooho کار مي کند که قابل خوردن است.
رودريگو گارسيا گوانزالس مجري اين طرح ميگويد: اين بطري از مواد خوراکي ساخته شده، شبيه عروس دريايي است و مي تواند به صنعت بطري هاي پلاستيکي آب پايان دهد.
اين پژوهشگر بطري Ooho خود را از شيوه سرو چاي يک سرآشپز اسپانيايي که محفظه هاي خوراکي کوچک پر شده از آب ميوه را به چاي در حال جوشيدن اضافه مي کند الهام گرفته است.
گونزالس در پروژه خود يک توپک از آب منجمد را در محلول کلريد قرار داده تا يک لايه ژلاتيني دور آن شکل بگيرد. سپس اين توپک را در محلول ديگري که از عصاره جلبک قهوه اي ساخته شده بود، فرو کرد تا آب منجمد در يک غشاي ثانويه که اين ساختار را محکم مي کند.
نکته اصلي در توليد آب به شکل يخ جامد در طول محفظه سازي اين است که امکان شکل گيري کره هاي بزرگ تري فراهم شده واز سوي ديگر کلسيم و جلبک همچنان در غشاي حفظ مي شوند.
بطري هاي Ooho در برخي از شهرهاي اروپايي آزمايش شده است اما محققان مي گويند هنوز بايد اقدامات بيشتري براي تکميل بهتر آن صورت گيرد چرا که اين بطري ها هنوز کوچکند و آب زيادي را نمي توان در آن نگه داشت و از سوي ديگر امکان بسته شدن دوباره در آن وجود ندارد.

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop