جهت ورود به بخش آبسردکن به ادامه مطلب بروید!

نیاز انسان به آب یک نیاز اصلی و غیر قابل انکار است . در گذشته های دور انسانها از آب رودخانه ها و برکه های آب شیرین برای شرب استفاده می کردند.این آبها در زمستان سرد و گاهی هم یخ زده بودند و در تابستان گرم و جوشان . حال تصور کنید در هوای گرم تابستان نوشیدن آب گرم برای رفع تشنگی چقدر اذیت کننده است. انسانها از همان ابتدای پیدایش روستاها و شهرها روش های متعددی را برای رفع این مشکل و بدست آوردن و خنک کردن آب قابل نوشیدن ابداع کردند.در ابتدا از نگهداری آب در گودال های گنده شده در زمین و یا نگهداری در ظروف سفالی و پس از مدتی دریافتند که آب قنات های زیر زمینی ، آب انبارها و یخچال های زیر زمینی بهترین روش استفاده می باشد و تا مدتی هم از آن استفاده می کردند. اما همه این روش ها هم زمان بر بود و هم در بعضی از مواقع دسترسی به آنها ممکن نبود پس به این فکر افتادند تا روش جایگزین بهتری را ابداع کنند تا در تمامی طول سال و حتی روزهای گرم سال به آب شرب خنک دسترسی داشته باشند.

دانشمندان زیادی تلاش خود را کردند تا بتوانند وسیله ای را اختراع کنند که بتواند این کار را انجام دهد.در قرن یازدهم میلادی ابو علی سینا اولین دانشمندی بود که توانست اولین مبرد را اختراع کند و این اختراع را می توان نقطه شروعی برای تولید وسایل خنک کننده و حتی یخچال دانست. اما اولین وسیله خنک کننده را ویلیام کولین در دانشگلاه گلاسکو آمریکا در سال 1748 میلادی ساخت . در سال 1841 میلادی جان گوری یک مخترع آمریکایی اهل فلوریدای آمریکا توانست یک وسیله تولید کننده یخ مکانیکی بسازد که برای خنک نگه داشتن مبتلایان به تب زرد استفاده می شد . این اولین دستگاهی بود که برای خنک کردن آب و تولید یخ ساخته شد و تا مدتها از این وسیله برای خنک کردن آب شرب در تابستان استفاده می شد.اما با گذشت زمان و رشد جمعیت و همچنین بهبود مواد غذایی وسیله ای نیاز بود تا در دسترس عموم باشد و بتواند در سطح وسیع تری عمل خنک سازی را انجام دهد.در شهر های بزرگ دیگر نمی توانستند که آب شرب مردم را با یخچال های ابتدایی تامین کنند بدین علت این یخچال ها قدرت کمی داشتند و عملا جوابگوی نیاز این جمعیت نبودند.دستگاه های آبسرد کن امروزی در سال 1906 میلادی توسط هاسلی و تیلور اختراع شدند.هاسلی که یک بازرس اداره کار بود از این که کودکان در مدارس آب آلوده مصرف می کردند نگران بود و این نگرانی باعث شد که اولین شیر آب خوری در مدارس اختراع شود که دمای آب را تا حد دمای محیط می رساند.اما نیاز مردم به آب خنک باعث شد تا آنها از قالب های بزرگ یخ جهت خنک کردن آب در دستگاه هایی استفاده کنند که از نظر حجم و ابعاد خیلی بزرگ بودند و فقط از این آبسرد کن های اولیه در مکان های خاصی می توانستند استفاده کنند و قابلیت حمل نداشتند.

در سال 1938 میلادی اولین آبسردکن های الکتریکی که بدون یخ می توانستند آب را خنک کنند ساخته شد. در این آبسرد کن ها از وسیله مبردی که در یخچال ها استفاده می شد کمک گرفتند . این دستگاه ها هم سنگین بودند و هم مصرف برق زیادی داشتند و بدلیل داشتن اسکلت فلزی زیبایی نداشتند . اما با گذشت زمان و پیشرفت علم این آبسردکن ها باز هم کوچک تر شدند و در سال 1980 میلادی اولین سری آبسردکن های فانتزی ساخته شدند که علاوه بر مصرف برق کمتر ابعاد کوچکتری داشتند و هم بدلیل داشتن بدنه پلاستیکی از زیبایی خاصی برخوردار بودند .

هم اکنون در آبسردکن های امروزی به دو روش آب خنک می شود اولین روش استفاده از کمپرسور مبرد که در یخچال ها نیز از آن استفاده می شود و در آبسردکن های صنعتی از آنها استفاده می شود .این کمپرسورها قابلیت خنک کردن آب در سطح وسیعی را دارند اما زمان زیادی برای خنک کردن آب میگیرند.

روش دوم با استفاده از صفحات با بار مثبت و منفی که در این روش مصرف برق و زمان خنک کردن آب به حداقل می رسد و آبسردکن هایی با ابعاد کوچک تر می توان ساخت که از این آبسردکن ها در زمنازل و یا شرکت ها به راحتی می توان استفاده کرد.

شرکت آبرسان تهران جهت رفع نیاز مشتریان محترم خود اقادم به فروش انواع آبسردکن در مدل های صنعتی ، فانتزی ایستاده و رومیزی نموده است. امید است تا با هم و در کنار هم از محصولات شرکت آبرسان تهران بهره کافی را ببرید.

 

ادامه مطلب...

 

 

 

 

 


 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop