propylenfilter

 

 

فیلتر پلی پروپیلن که به عنوان فیلتر PP دستگاه تصفیه آب شناخته می شود اولین فیلتر دستگاه تصفیه آب به شمار می آید . این فیلتر بطور معمول در تمامی دستگاه های تصفیه آب و هر دستگاهی که از آب خام استفاده می کند دیده می شود . فیلتر پلی پروپیلن از الیاف به هم تابیده شده پلی پروپیلن که نوعی پلاستیک است و یا نخ تابیده شده ساخته شده است و دارای منافذی به قطر 1 یا 5 میکرون می باشد که بیشتر در دستگاه های خانگی از نوع 5 میکرون آن به عنوان فیلتر مرحله اول استفاده شده و گاها در مرحله سوم فیلتر پیش تصفیه نوع 1 میکرون آن بکار گرفته میشود . فیلتر پلی پروپیلن توانایی حذف شن و ماسه ، گل و لای ، زنگ لوله ، لجن و بطورکلی تمامی ذرات معلق بزرگتر از 1 یا 5 میکرون را دارد . زمان تعویض این فیلتر بستگی به میزان ذرات معلق آب ورودی به فیلتر پلی پروپیلن و میزان مصرف آب دارد ، البته از آنجا که اشباع شدن این فیلتر از آلاینده ها با تغییر رنگ آن مشخص می شود ولی برای تشخیص بهتر زمان تعویض این فیلتر ، در اکثر دستگاه های تصفیه آب این فیلتر در درون یک هوزینگ شفاف به رنگ آبی قرار می گیرد تا مصرف کننده قادر به رویت تغییر رنگ آن باشد  و زمانی که این فیلتر از آلاینده ها اشباع می شود ، فیلتر پلی پروپیلن به رنگ قهوه ای تیره در می آید که نشان دهنده این است که آب منطقه ای که دستگاه تصفیه آب در آن نصب شده است خوب است یا بد . البته سازندگان این نوع فیلتر زمان 6 ماه را برای تعویض این فیلتر اعلام می کنند اما ممکن است آب منطقه ای کیفیت پایین تری داشته باشد و باعث شود فیلتر زودتر کثیف شود پس هنگامیکه فیلتر به رنگ قهوه ای روشن درآمد فیلتر را تعویض کنید .

مشخصات ظاهری فیلتر پلی پروپیلن

فیلتر پلی پروپیلن به صورت یک استوانه تو خالی می باشد که در وسط آن یک سوراخ قرار دارد که آب خام از کناره های فیلتر وارد می شود و از داخل این فیلتر خارج می شود و به فیلتر بعد می رود که این عمل باعث حذف مواد و آلاینده های درشت از آب می شود و این عمل نقش بسیار مهمی در دستگاه تصفیه آب دارد به این دلیل که اگر این مواد به داخل فیلترهای دیگر بخصوص به فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب وارد شوند باعث خرابی زود هنگام فیلترها می شوند .

 

propylenfilter11

 

فیلتر پلی پروپیلن در سایزها و اندازه های مختلف از قطر5 سانت الی 50 سانت و ارتفاع 10 اینچ الی 50 اینچ ساخته می شوند که برای کاربردهای گوناگون در صنعت تولید می شوند . در دستگاه تصفیه آب خانگی از نوع 10 اینچ و قطر 5 سانتی متر استفاده می شود . لازم به ذکر است که این فیلتر در عین ارزان بودن باید استاندارد باشد چرا که اولاً باید کاملا بهداشتی باشد و دوم اینکه اگر حتی یک میلیمتر ارتفاع آن بزرگتر از اندازه گفته شده باشد باعث می شود تا هوزینگ اول دستگاه تصفیه آب از زیر ترک بردارد و از دستگاه ، آب چکه کند . 

 به این نکته توجه کنید که سطح رویی فیلتر پلی پروپیلن باید صاف و یک دست باشد و اگر دارای پرز باشد نشان دهنده کیفیت پایین فیلتر پلی پروپیلن می باشد همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید روی سطح فیلتر دارای پرزهایی است که این پرزها به مرور زمان از فیلتر کنده شده و به فیلترهای دیگر می رود و فیلترها را خراب می کند و یا مجاری عبور آب دستگاه را کیپ می کند .

فیلتر PP قبل از استفاده در داخل هوزینگ شفاف دستگاه تصفیه آب باید محکم و فشرده باشد یعنی به هنگام فشار دادن لبه های فیلتر PP نباید به داخل فرو برود بلکه باید سفت و محکم باشد .

توجه داشته باشید که فیلتر پلی پروپیلن فقط در رنگ سفید تولید می شود و نه رنگ های دیگر مانند شیری و یا طوسی یا زرد کم رنگ . در غیر این صورت از خرید و نصب آن بر روی دستگاه تصفیه آب خود خودداری نمایید .

 

 

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop