در اکثر دستگاه تصفیه آب خانگی فیلترهای مکمل یا تکمیل کننده وجود دارد که به پنج فیلتر اصلی تصفیه آب اضافه می شود . فیلترهای مکمل آب تصفیه شده مانند فیلتر مینرال ، فیلتر قلیایی ، فیلتر اکسیژن ساز و فیلتر آنتی باکتریال به دستگاه تصفیه اب بر اساس سفارش مشتری به دستگاه تصفیه آب اضافه می شوند که وظیفه این فیلترها غنی کردن آب تصفیه به مواد معدنی و بالا بردن مقدار  PH آب تصفیه شده می باشد . فیلتر مینرال یا فیلترهای مکمل آب تصفیه شده باید در آخرین مرحله دستگاه تصفیه آب خانگی قرار بگیرد تا اب تصفیه شده از آن عبور کند و فیلتر باعث ایجاد و تکثیر میکروب نشود . فیلتر مینرال به شکل کپسولی یک تکه پرشده از دانه های مواد معدنی سیلس می باشد و معمولا دارای پوسته ای به رنگ های زرد ، قرمز و گاها سفید است و فقط در دستگاه هایی با سیستم RO بعنوان فیلتر ششم و بعد از مخزن ذخیره مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر در جایی استفاده می شود که به دلیل استفاده از سیستم RO میزان TDS یا سختی آب و در نتیجه مواد معدنی به شدت کاهش یافته و طعم آب تلخی شدیدی پیدا می کند و برای کنترل میزان سختی آب امکانات لازم از طرف تولید کننده روی دستگاه پیش بینی نشده و یا مصرف کننده بخاطر جلوگیری از میکس شدن آب خام قبل از ممبران حتی به مقدار خیلی کم با آب بعد از ممبران، تمایلی به استفاده از شیر میکس یا TDS ندارد . در واقع آب تصفیه شده در اثر عبور از این محفظه و برخورد با سنگ های معدنی که عمدتا سیلیس هستند مقادیری اندک از این املاح (کلسیوم و منیزیوم) را در خود حل می کند در نتیجه TDS اندکی افزایش می یابد. زمان تعویض آن بسته به میزان آب عبور کرده از آن یا همان میزان مصرف آب داشته و ظرفیت تصفیه آب با واحد لیتر یا گالن روی آن درج می شود و معمولا هر 12 ماه یکبار با میزان مصرف متوسط یک خانوار تعویض می شود .

 

خواص فیلتر مینرال

فیلتر مینرال به دلیل داشتن سنگ های سیلیس و اضافه کردن کلسیوم و منیزیوم به آب ، مقدار این املاح را در بدن افزایش می دهد . این خاصیت فیلتر مینرال باعث می شود تا مقدار کلسیوم و منیزوم در بدن افزایش پیدا کند اما به مدار ناچیز . همانطور که می دانید در اثر مصرف نوشابه های گاز دار یا غذاهای چرب و سرخ شده ، حالت اسیدی در بدن ایجاد می شود . کبد برای دفع این حالت از کلسیوم داخل بدن و به ناچار از مغز استخوان استفاده می کند ، این فیلتر با اضافه کردن این مواد به کبد برای استفاده از کلسیوم برای دفع حالت اسیدی کمک می کند .

 

مشخصات ظاهری فیلتر مینرال

فیلتر مینرال از نوع فیلتر این لاین یا خطی می باشد که نیازی به هوزینگ فیلتر یا محفظه نگهداری فیلتر ندارد . این فیلتر در نوع خانگی موجود می باشد و برای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی بزرگ کاربردی ندارد . اندازه فیلتر مینرال مانند فیلترهای دیگر دستگاه تصفیه آب 10 اینچ یا 20 سانتی متر می باشد و قطر آن در حدود 5 سانتی متر می باشد . در دو طرف فیلتر مینرال یک سوراخ وجود دارد که محل اتصال زانویی متصل کننده شیلنگ تصفیه آب به فیلتر می باشد . فیلتر مینرال در بالای دستگاه تصفیه آب و بعد از فیلتر پُست کربن قرار می گیرد و خروجی فیلتر مینرال به شیر برداشت تصفیه آب روی سینک متصل می شود .

 

نکته مهم :

فیلترهای مینرال و یا قلیایی بدلیل داشتن مواد معدنی و مغذی باعث رشد میکروبها می شود لذا حتماً توصیه می شود که از این فیلتر فقط در دستگاه های تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس که دارای فیلتر ممبران هستند و قادرند میکروبها و انگل ها را حذف کنند استفاده شود و برای دستگاه های سه مرحله ای و بدون فیلتر ممبران اکیداً توصیه نمی شود .

 

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop