tdsmeter

هنگامیکه دستگاه تصفیه آب شروع به کار می کند تمامی املاح و مواد زائد آب حذف می شود یعنی سختی آب تا حد قابل توجهی کاهش می یابد ، در این لحظه است که مصرف کننده مایل است بداند که چه مقدار املاح و مواد اضافه آب توسط دستگاه حذف شده و سختی آب به چه مقدار رسیده است و یا گاهی نیز می خواهد بداند که آیا عمر فیلترها به اتمام رسیده و یا خیر . افرادی هم هستند که می خواهند بصورت دوره ای عملکرد دستگاه تصفیه آب خود را بررسی نمایند. در این صورت دستگاهی نیاز است تا بتوان به سهولت در منزل از آن استفاده کرد ، حمل و نقل آن آسان باشد و خرید آن به صرفه باشد و استفاده از آن خیلی پیچیده نباشد. از طرفی سختی آب آشامیدنی از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که آب خیلی نرم بدلیل پایین بودن املاح ، تلخ و غیر قابل آشامیدن است و هم اینکه بدلیل نداشتن املاح ، برای بدن مناسب نیست و ممکن است باعث بیماری شود و از طرف دیگر ممکن است به دلیل خرابی فیلترها املاح و مواد اضافی آب و یا به اصطلاح سختی آب بیشتر از آب شهر باشد که در این صورت باید از این موارد اطلاع پیدا کرد تا به رفع عیب و تعویض فیلترها اقدام کرد.

دستگاه سختی سنج و یا TDS METER یکی از این وسیله هایی است که می توان براحتی و آسانی مقدار املاح و مواد آب را اندازه گیری کرد.

دستگاه های سختی سنج در مدل ها و مارک های مختلفی تولید می شوندکه هر کدام قابلیت منحصر بفردی دارند که در بازار موجود می باشند.

معروفترین و قدیمی ترین برند این دستگاه مارک HM تایوان می باشد که دارای تاییدیه NSF و ISO می باشد که در درون یک جلد چرمی قرار دارد و براحتی می توان آن را حمل کرد.این دستگاه دارای سه دکمه روشن و خاموش ، دکمه سختی آب و دکمه دمای آب می باشد که براحتی با فشردن آن می توان دما و یا سختی آب را اندازه گرفت.

این سختی سنج در پایین دارای دو میله فلزی و یک سنسور جهت اندازه گیریدقیق آب می باشد که باید آنها را درون آب قرار داد تا مقدار سختی آب را نشان دهد.

از ویژگی های دیگر این دستگاه ها ، قابلیت کالیبره شدن و یا تنظیم دقیق دستگاه می باشد که در پشت دستگاه یک پیچ کوچک قرار دارد که با استفاده از محلول آب نمک و یا هر محلولی که سختی آن مشخص است می توان آن را تنظیم کرد.

این دستگاه دارای یک صفحه نمایشگر دیجیتال سه رقمی است که تا عدد999 را نشان می دهد و در صورتی که مقدار سختی آب بیشتر از 1000 باشد این عدد را بصورت ضرب در 10 نشان می دهد یعنی سختی 2000 را بصورت 10×200 نشان می دهد.

این دستگاه ها دارای دو باطری ساعتی جهت عملکرد دستگاه می باشند که تقریباً بین سه تا پنج سال عمر می کنند.

نکته قابل توجه در طرز کار با دستگاه این است که هنگام استفاده فقط باید پایین دستگاه را که الکترودها در آن قرار دارد را در آب قرار داد و نه تمام دستگاه را . به این دلیل که آب به برد آن صدمه می رساندو آن را خراب می کند.

برای اینکه سختی آب دقیق را بدست بیاورید باید دمای آب در حد معمولی باشد و آب سرد و یا آب گرم سختی دقیق را نشان نمی دهدو دچار خطا می شود.

 

 

مشخصات دستگاه سختی سنج :

مجهز به دماسنج در بازه 0 تا 80 درجه سانتی گراد

سختی قابل اندازه گیری تا 10000 ppm

درصد خطا: 5%

ساخت کشور تایوان

شامل دو عدد باطری ساعتی

دارای پیچ تنظیم کالیبراسیون

قابل استفاده برای کابردهای خانگی و صنعتی

دارای دکمه HOLD جهت نگهداشتن مقدار سختی آب

سبک ، قابل حمل و جیبی

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop