مخزن دستگاه تصفیه آب یکی از قطعات بسیار مهم دستگاه می باشد زیرا محل ذخیره آب تصفیه شده و آماده مصرف می باشد . مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی از نوع مخزن تحت فشار می باشد که در داخل آن یک تیوپ پلاستیکی هوای فشرده قرار دارد که فشار لازم برای خروج آب تصفیه شده از مخزن را تولید می کند . مخزن تصفیه آب خانگی به شکل یک استوانه سفید رنگ پلاستیکی می باشد که در بالای آن یک سوراخ جهت اتصال شیر آب مخزن قرار دارد و در پایین یک سوزن یا والف جهت تنظیم باد داخل مخزن قرار گرفته است . ساخت مخزن تصفیه آب خانگی اهمیت بسیاری از نظر بهداشتی دارد  و چنانچه در ساخت این قطعه استانداردهای مربوطه به کار گرفته نشود این امکان وجود داردکه در تماس دائمی با آب ، موادی ناسازگار با محیط بدن تولید نماید . از آنجا که درآب های راکد امکان بالقوه رشد باکتری و آلودگی بیشتر است و همچنین به علت وجود رطوبت در مخزن وعدم وجود نور واکسیژن ممکن است محیط برای رشد انواع باکتری های مضر برای سلامتی انسان فراهم گردد . از این رو توجه به استاندارد های بکار رفته در تهیه مخزن دستگاه بسیار مورد تاکید است ومخزن دستگاه تصفیه آب باید دارای استاندارد های بین المللی بهداشت و ایمنی آب آشامیدنی NSF و WQAبوده و از جنس مواد آنتی باکتریال وسازگار با مواد غذایی(food grad) باشد . این استاندارد بیانگر آن است که مواد اولیه بکار رفته در این محصول برای نگهداری آب هیچ مشکلی ایجاد نمی کند .

وجود مخزن دستگاه تصفیه آب از این نظر لازم و ضروری است که به دلیل فشردگی بالای فیلتر ممبران و دِبی کم آب تصفیه شده در دقیقه ، آب تصفیه شده اندک اندک در مخزن آب تصفیه ذخیره می شود و هنگامیکه شما شیر آب روی سینک را باز می کنید آب با فشار زیاد از شیر آب روی سینک خارج می شود .

با توجه به اهمیت مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی در دستگاه و مطالبی که عنوان شد چند نکته در استفاده از مخزن دستگاه و ویژگی های آن یادآوری می گردد :

هنگام استفاده از دستگاه ، اولین آب ذخیره شده در مخزن را جهت شستشوی مخزن تخلیه کنید و آن را مصرف نکنید .(برای این کار شیر روی سینک را به مدت 10 دقیقه باز بگذارید تا اب مخزن خالی شود) . به این نکته توجه کنید که هنگام نصب دستگاه تصفیه آب ، شیر روی مخزن را ببندید تا اولین آبی که از دستگاه عبور می کند وارد مخزن تصفیه آب نشود .

مخزن تصفیه آب را به هیچ عنوان به آب گرم متصل نکنید ، ممکن است تیوپ داخل آن خراب شود .

اگر قصد دارید برای مدتی از دستگاه استفاده نکنید (بیشتر از 10 روز) حتما دستگاه را از برق خارج کنید و شیر ورودی آب شهر را ببندید و در صورت امکان آب ذخیره شده در مخزن را توسط شیر روی سینک تخلیه کنید تا آب درون مخزن طعم و بو نگیرد.

فشار باد شارژ شده به مخزن آب تصفیه باید به اندازه psi6 به صورت استاندارد باشد .(از آنجاکه ممکن است در طی مدت زمان استفاده از دستگاه تصفیه آب ، مقداری از باد مخزن کم شود می توان فشار باد را تا میزان 9psi هم تنظیم کرد ولی بدیهی است که با افزایش فشار باد مخزن ، حجم آب ذخیره شده در مخزن کاهش می یابد .)

در هنگام تعویض فیلترهای سالیانه دستگاه تصفیه آب ، باد مخزن را کنترل نمایید تا در صورت نیاز مخزن را باد کنید . به این نکته توجه کنید که در صورت عدم تنظیم باد ، به دلیل کِش آمدن تیوپ داخل مخزن ، امکان ترکیدگی تیوپ مخزن تصفیه آب وجود دارد که این قضیه می تواند از نظر اقتصادی برای شما مشکل ساز شود .

فشار کاری مخزن در حالت پر از آب بودن حدود psi40 به طور میانگین می باشد ، یعنی در صورت پر شدن مخزن دستگاه و آماده به کار بودن امکان برداشت آب تا فشار 40 psi از دستگاه مقدور خواهد بود .

حجم آب ذخیره شده در مخزن ، در صورت شارژ باد مخزن به مقدار استاندارد (6psi) و عملکرد مناسب سوئیچ High(فشار کاری40 psi) در مخازن 19 لیتری در حدود 10الی11 لیتر و در مخازن 16 لیتری در حدود 8 الی 9 لیتر خواهد بود .

توصیه اکید می شود که مخزن دستگاه تصفیه آب را در صورت سالم بودن و به دلیل مسائل بهداشتی ، هر 6 الی 7 سال تعویض کنید .

مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی در دو مدل 19 لیتری و 16 لیتری موجود می باشد . اما در صورت نیاز می توان از مخازن بزرگتر تصفیه آب نیز استفاده کرد اما برای مصارف خانگی فقط دو مدل 16 و 19 لیتری توصیه می شود .

 اطلاعات مربوط به میزان فشار و ظرفیت مخزن بروی لیبل مخزن درج گردیده است و نشان دهنده حجم آب ذخیره شده در مخزن با فشار باد است.

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop