در دستگاه های تصفیه آب قطعات گوناگونی تعبیه شده است که برخی از اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب هستند و برخی دیگر از اجزای کمکی دستگاه تصفیه آب به شمار می روند.

یکی از قطعاتی که جزء قطعات کمکی دستگاه تصفیه آب به شمار می رود درجه اندازه گیری فشار آب ( gauge ) می باشد . این قطعه در بالای دستگاه و در جلوی شاسی دستگاه قرار می گیرد تا مقدار فشار آب موجود در دستگاه توسط مصرف کننده به خوبی دیده شود . گِیج فشار تصفیه آب در دو نوع کوچک و بزرگ در دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد .

 

درجه اندازه گیری فشار آب دستگاه تصفیه آب بایستی حتماَ بعد از خروجی پمپ آب دستگاه تصفیه آب و معمولاً بر روی هوزینگ سوم تصفیه آب نصب می شود تا فشار پمپ آب دستگاه تصفیه آب و فشار آبی که وارد هوزینگ ممبران دستگاه می شود را نشان دهد . مقدار فشار پمپ دستگاه تصفیه آب از این نظر مهم است که هرچه آب با فشار بیشتری وارد هوزینگ فیلتر ممبران شود ، مقدار آبی که توسط فیلتر ممبران در ثانیه تصفیه می شود بیشتر بوده و در نتیجه مخزن ذخیره آب تصفیه دستگاه زودتر پر می شود . گاهی اوقات از روی مقدار فشار آب نمایش داده شده در عقربه می توان به برخی از معایب دستگاه تصفیه آب پی برد . در حالت سالم بودن تمام قطعات دستگاه تصفیه آب ، عقربه فشار سنج عددی بین 6 الی 8 bar یا 90 تا 105 Psi را نشان می دهد . اما اگر پمپ آب دستگاه ضعیف شده باشد و یا گرفتگی در مسیر عبور آب باشد عقربه مقدار گفته شده را نشان نمی دهد و عددی بین 2 الی 3 bar  را نشان می دهد در این حالت است که باید دستگاه تصفیه آب را عیب یابی کرد که ممکن است پمپ آب ضعیف شده باشد ، هد پمپ آب خراب شده باشد ، ترانس دستگاه تصفیه آب ضعیف شده باشد و یا در مسیر عبور آب گرفتگی ایجاد شده باشد .

 در برخی از مواقع عقربه فشار سنج مقدار فشار بیشتری نشان می دهد و در واقع عقربه به ته می چسبد این مسئله نشان دهنده آن است که فیلتر ممبران کیپ شده است و آب نمی تواند از فیلتر عبور کند و فیلتر ممبران باید تعویض شود .

با استفاده از درجه فشار سنج نیز می توان سختی آب دستگاه را تنظیم نمود به این صورت که هنگامیکه دستگاه تصفیه آب روشن است و عقربه فشار سنج عددی را نشان می دهد با باز کردن شیر میکس دستگاه به صورت میلیمتری و برگشتن عقربه به اندازه یک درجه Psi می توان سختی آب دستگاه را بالا برد .

بر روی صفحه درجه اندازه گیری فشار دو سری نشانگر به رنگ های مشکی و قرمز وجود دارد که هر کدام فشار را بر اساس واحد های اندازه گیری متفاوت نشان می دهند . نشانگر مشکی بر حسب bar می باشد و رنگ قرمز بر حسب psi می باشد و معمولاَ در دستگاه های تصفیه آب از واحد اندازه گیری psi استفاده می شود .

 

در داخل درجه اندازه گیری ( گیج فشار ) روغن گلیسیرین وجود دارد که وجود این روغن از ارتعاش عقربه در هنگام روشن بودن دستگاه و در نتیجه خرابی عقربه جلوگیری می کند و وجود این روغن در درجه لازم و ضروری است . توجه کنید که فقط در بعضی از درجه ها این روغن وجود دارد و در درجه های گاز و اکسیژن وجود ندارد .پس به هنگام تعویض درجه اندازه گیری فشار این نکته را در نظر بگیرید .

وجود و یا عدم وجود عقربه فشار سنج هیچ تاثیری در کارکرد دستگاه و تصفیه آب ندارد .

در زیر این دو واحد اندازه گیری را بطور مختصر توضیح می دهیم :

واحد اندازه گیری bar : هر بار برابر با فشار یک متر ستون جیوه بر سانتی متر مربع می باشد و یا به عبارت ساده تر ارتفاع آب تا 10.197 متر می باشد . بعنوان مثال اگر پمپی 10 بار فشار داشته باشد می تواند آب را تا ارتفاع 100 متر بالا بفرستد .

 

واحد اندازه گیری psi : هر psi برابر با فشار یک پوند بر اینچ مربع می باشد .

 

هر bar 1 برابر با psi 14.7 می باشد

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop