اگر در منزل خود یخچال ساید بای ساید دارید ممکن است تا کنون با مسئله تعویض فیلتر آن متوجه شده اید . تمامی یخچال هایی که دارای آبسردکن هستند حتماَ از یک فیلتر داخلی و یا خارجی در پشت یخچال استفاده می کنند به دلیل ضعیف بودن و قدرت ظعیف فیلتر داخلی یخچال ، مردم ترجیح می دهند از یک یا چند فیلتر بیرونی یخچال استفاده کنند . استفاده از فیلتر بیرونی یخچال ساید باعث می شود تا فیلتر داخلی یخچال دیرتر خراب شود اما خود این فیلترها چه داخلی و چه بیرونی کارایی متفاوتی دارند و در انتخاب آنها باید نکاتی را رعایت کرد تا بجای استفاده بهینه ، دچار زیان نشوید . در تمامی یخچال های آبسردکن دار یک فیلتر درونی وجود دارد اما بدلیل کوچک بودن این فیلتر عملا کار خاصی بر روی آب وارد شده به یخچال صورت نمی گیرد . پس بنابراین باید از فیلترهای کمکی برای یخچال استفاده کرد . فیلترهای مورد استفاده در سر راه آب ورودی به یخچال باید از نوع فیلتر خطی یا این لاین باشند چرا که این فیلترها نیازی به هوزینگ فیلتر جدا گانه یا همان محفظه ندارند و هر کدام بصورت مستقل به شیلنگ آب وصل می شوند . حال این سوال پیش می آید که چه نوع فیلتری برای یخچال استفاده کنیم . برخی برای یخچال از یک فیلتر استفاده میکنند که از نوع فیلتر الیاف پلی پروپیلن یا به اختصار PP می باشد . وظیفه این فیلتر چه در دستگاه تصفیه آب و چه در یخچال گرفتن مواد معلق جامد ، خاک و زنگ لوله می باشد و بودن این فیلتر ضروری می باشد به این دلیل که در صورت ورود این مواد به یخچال و فیلتر های دیگر عملا باعث گرفتگی و از کار انداختن شیر برقی ورودی آب به یخچال و فیلترهای دیگر می شود و بسته به زمان مصرف باید بین نه ماه الی یکسال از زمان نصب تعویض شود . عدم تعویض این فیلتر در زمان گفته شده ممکن است باعث ایجاد گرفتگی فیلتر و عدم عبور آب به یخچال شود و از طرفی ممکن است به دلیل گرفتن مواد زائد و مواد دیگر دچار آلودگی میکروبی شود . از طرفی هم این فیلتر فقط مواد درشت و معلق را می گیرد نه طعم و مزه آب را .

در برخی از یخچال ها هم از فیلتر دوم یا کربن اکتیو به تنهایی استفاده می کنند این فیلتر وظیفه حذف طعم و بوی نامطبوع آب را دارد . استفاده از این فیلتر به تنهایی ضررهای بسیاری برای یخچال دارد چرا که داخل این فیلتر پودر کربن می باشد که مکن است به مرور زمان دانه های ریز کربنی از فیلتر عبور کرده و به داخل یخچال وارد شوند که علاوه بر رسوب کردن داخل یخچال باعث ایجاد تلخی در آب آشامیدنی می شوند .اما استفاده از این فیلتر هم به تنهایی کارایی ندارد چرا که این فیلتر نمی تواند مواد معلق و درشت درون آب مانند گل و خاک و امثال این مواد را بگیرد . پس چه کاری باید انجام داد ؟

همانطور که می دانید هر فیلتر کار جداگانه ای را انجام می دهد پس با ادغام کردن چند فیلتر می توان به نتیجه بهتری رسید . یعنی به جای استفاده از یک فیلتر ، می توان از سه فیلتر پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کرد تا بهترین استفاده را از فیلترها کرد . می توان از سه فیلتر پیش تصفیه برای از بین بردن و پالایش طعم و مزه آب تصفیه شده استفاده نمود . فیلتر اول دستگاه تصفیه آب می تواند گل و خاک و مواد درشت را از آب ورودی به یخچال حذف کند . فیلتر دوم تا حد زیادی کلر درون آب را از بین می برد و فیلتر سوم علاوه بر گرفتن مواد درشت ، طعم و بوی آب را حذف می کند . بنابراین می توان بهترین نتیجه را از این سه فیلتر گرفت .

طریقه نصب فیلتربیرونی یخچال

شیلنگی را مستقیم به داخل یخچال می رود را از وسط ببرید . فیلتر اول و پس از آن فیلتر دوم تصفیه آب را پشت سر هم وصل کنید . شیر آب ورودی به فیلتر را باز کنید و خروجی فیلتر دوم را درون سطل بگیرید تا سیاهی فیلتر دوم گرفته شود . اجازه دهید آب به مقدار 10 لیتر از فیلتر دوم عبور کند . پس از آن فیلتر دوم را به فیلتر سوم وصل کنید و خروجی فیلتر سوم را به یخچال وصل کنید . سپس از آب یخچال به اندازه 10 لیتر خالی کنید .

ما به شما توصیه می کنیم که از دو یا سه فیلتر برای یخچال خود استفاده کنید تا همانند دستگاه تصفیه آب ، بهترین کارایی را از فیلترهای یخچال ببرید .

 

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop