معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بندر عباس از اختراع دستگاه بيو جذب تصفيه آب با فناوري پيشرفته و با استفاده از نوعي جلبک قهوه اي خبر داد.

محسن دهقان از اختراع دستگاه بيو جذب تصفيه آب با فناوري پيشرفته وبا استفاده از نوعي جلبک قهوه اي توسط دکتر دلآرام نخبه زارع عضو هيات علمي واحد بندر عباس خبر داد و افزود: با اين اختراع آمار اختراعات ثبت شده توسط وي در يک سال گذشته به 15 اختراع رسيد.
دهقاني افزود: اين استاد دانشگاه توانست با کشف نوعي جلبک قهوه اي بومي آب هاي خليج فارس به عنوان تصفيه کننده طبيعي آب واختراع دستگاه بيو جذب تصفيه آب کمک شايان توجه اي را به محيط زيست کند.
وي با اظهار رضايت از روند توسعه پژوهشي در واحد بندر عباس گفت: از 15 اختراع ثبت شده ايشان تا کنون چند محصول به مرحله انبوه سازي رسيده و از استقبال خوبي در بازار برخوردار شده است.
دهقاني همچنين با اشاره به شرکت اين مخترع در هشتمين جشنواره منطقه اي نوآوري ها و شکوفايي کشور گفت: وي با حضور در اين جشنواره توانست حائز رتبه برتر شود.
دلارام نخبه زارع نيز با اشاره به فکش نوعي جلبک قهوه اي که از جلبک هاي بومي خليج فارس محسوب مي شود گفت: اين جلبک به عنوان بيو مس براي تهيه دو نوع بيو جاذب در فناوري تصفيه آب مورد آزمايش قرار گرفته و پاسخ مثبت داده است.
وي عنوان کرد امروزه پيشرفت تکنولوژي و تنزل بارش هاي فصلي وکمبود منابع آب و همچنين انتشار آلاينده هاي صنعتي ، بالا رفتن غلظت فلزات سنگين در منابع آبرا باعث شده و سلامت انسان ها به شدت مورد مخاطره قرار گرفته و نياز است تا بتوان در اين راستا کمک شايان توجهي به سلامتي انسانها کرد.
نخبه زارع با تکيد بر وجود سيستمهاي متعارف تصفيه آب شهري گفت: فلزات سنگين در غلظت بالا اثرات نامطلوبي را بر روي فرايند بيولوژيکي تصفيه فاضلاب مي گذارند و سيستم هاي متداول تصفيه فاضلاب براي سميت زداي از فاضلاب هاي محتوي غلظت هاي بالا مناسب نيستند واثرات نامطلوبي بر محيط زيست مي گذارند.
وي اظهار اميدواري کرد فرايند بيو جذب روشي مناسب براي حذف فلزات سنگين از محيط آبي مي باشد وهزينه آن نيز کمتر از هزينه رزين هاي تبادل يون تجاري قلمداد کرد و افزود: اگرچه تکنولوژي بيو جذب در مراحل اوليه توسعه است ولي اميد مي رود در آينده با پژوهش هاي در اين زمينه گامي مهم در جهت بهبود محيط زيست برداشته شود.

 

پرفروش ترین محصولات

درباره ما

شرکت آبرسان تهران در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان زیادی را با ارائه خدمات پس از فروش گسترده جذب نماید که از مهمترین مشتریان این شرکت می توان به شرکت آزاد راه تهران شمال، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه صادرات ایران ،دانشکده دندانپزشکی، آزمایشگاه خاک و مکانیک دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دانشگاه علم و صنعت ، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده پلیمر و مواد ایران اشاره نمود

تماس باما

آدرس: تهران خیابان شریعتی، بالا تر از خیابان مطهری، کوچه کلاته ، پلاک 94 ، واحد2

 ایمیل: abresantehran@gmail.com

تلفن:  77933083(021)-77999407(021)-77999423(021)

موبایل: 0296614-0912

واتس اپ- ایتا- روبیکا: 09193041965

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. 2024© | طراحی سایت دارکوب

toTop